به گزارش مشرق، در سفرهای خارجی افراد از قبل متوجه زمان سفر خود هستند و میدانند چه زمانی باید برای سفر اقدام کنند اما از هموطنان می خواهیم که درخواست گذرنامه را به دقیقه ۹۰ موکول نکنند.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: تعبیه ضریبهای امنیتی در گذرنامه‌های جدید باعثطولانی شدن زمان صدور گذرنامه شده است اما امیدوارم با تلاش بیشتر این زمان را به یک هفته تا ۱۰ روز کاهش دهیم البته این امر نیازمند تولید انبوه است که متاسفانه شرکت سازنده با مشکلاتی در این رابطه روبرو است.

رادان در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد تعطیلی سه مرکز تعویض پلاک و سرگردانی شهروندان تهرانی ضمن عذرخواهی از شهروندان تاکید کرد: ‌ متاسفانه برخی مشکلات در رابطه با مراکز تعویض پلاک در تهران به وجود آمد که باعثایجاد حساسیتهایی در این رابطه شد. این مراکز به دلیل اینکه برای محل ایجاد مزاحمت می‌کرند تعطیل شدند اما درگاههای بیشتری در مراکز دیگر فعال هستند تا این مشکلات رفع شود.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در رابطه با کاهش استفاده از سربازان وظیفه در ماموریتهای پلیسی با تایید این موضوع تاکید کرد: بخش زیادی از نیروهای پلیس را پرسنل وظیفه تشکیل می‌دهند اما در تلاش هستیم تا میزان نیروهای وظیفه را تا حد امکان کاهش دهیم. هم اکنون نیروهای وظیفه از ماموریتهای پلیسی حذف شده‌اند ضمن اینکه دستور توانمندسازی سربازان صادر شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با نگرانیهای روسیه مبنی بر ورود مواد مخدر به این کشور تاکید کرد: ‌ مذاکرات دو جانبه‌ای در این رابطه برگزار شده است و هم اکنون اقدامات اطلاعاتی و همکاریهای مشترک در حال انجام است که بسیار کارساز بوده است.

وی از کاهش جرایم خشن در کشور خبر داد و افزود: خوشبختانه وضع ارتکاب جرایم خشن در کشور نگران کننده نیست و این جرایم رو به کاهش است. پلیس اقدامات پیشرفتانه‌ای را انجام داده است. متاسفانه در سرقتهای خرد بیکاری به عنوان یک معضل اساسی باعثبروز این جرم می‌شود اما باید هزینه ارتکاب یک سری از جرایم بالا باشد.

سردار رادان در پایان تصریح کرد: باید مراکزی برای نگهداری سارقان خرد و موادفروشان احداث شود که در آنجا به این افراد زیاد خوش نگذرد ضمن اینکه پلیس از قوه قضائیه به خاطر پیگیریهای مستمر و دغدغههای فراوانی که در این حوزه برای مسئولان قضائی به وجود آمده است تشکر میکند.