رونمایی از طرح " استان‌یار " در خراسان رضوی

افكار نيوز: همزمان با ولادت حضرت علياكبر(ع) و روز جوان طرح ملي استانيار در خراسان رضوي با حضور محمود احمدينژاد رئيس جمهور رونمايي شد.

به گزارش افکار به نقل از فارس، نظر به ضرورت باز نمودن هرچه بیشتر دایره مشارکت سرآمدان جوان در توسعه کشور، طرح ملی استان‌یار که به همت اداره کل امور جوانان خراسان رضوی و گروه مشاوران جوان استاندار این استان تبیین شده است، با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و بذرپاش رئیس سازمان ملی جوانان در مراسم اختتامیه جشنواره ملی جوان ایرانی رونمایی شد.
طرح توانمندسازی و بهره‌مندی از سرامدان جوان مدیریتی کشور در صدد است با استفاده از توان جوانان صاحب‌نظر کشور و با حمایت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اقدامی شایسته و مؤثر را در جهت توسعه هرچه بیشتر کشور در زمینه‌های مختلف پایه‌گذاری نماید.
هدف اصلی طرح استان‌یار جهت شناسایی، توانمندسازی، بهره‌مندی از سرآمدان جوان مدیریتی، تحلیل‌گر و سیاست‌پژوه و نیز آشنا نمودن آنان با مسائل اصلی توسعه کشور و انتقال دغدغه‌هایشان به مسئولان است.
تقویت روحیه پرسشگری، نقادی علمی و منصفانه در نسل جوان، توسعه مشارکت جوانان در تصمیم‌سازی‌ها، اعتمادسازی و ایجاد پل ارتباطی میان جوانان فرهیخته، سیاست‌گذاران، برنامه‌ریزان، قانونگذاران و مجریان از دیگر اهداف طرح ملی استان‌یار است.
بر اساس این گزارش، این طرح به صورت آزمایشی حداقل به مدت ۴ ماه در خراسان رضوی و سپس بر اساس جدول زمانبندی در دیگر استان‌ها برگزار می‌شود.
این طرح در دور سوم سفرهای استانی به خراسان رضوی به رئیس جمهور ارائه شد و تاکید ایشان را مبنی بر اجرای آن در استان و سپس در کل کشور به همراه داشت.
انتهای پیام / ب.