عضو کمیسیون مجلس در گفت و گو با خانه ملت، گفت: باید از طرق مختلف برای فراهم نمودن زمینه کار برای بیکاران اقدام شود که در درجه اول باید با تهیه شناسنامه برای همه آنها، به شناسایی آنها پرداخت و در جهت رفع نیاز آنان گام برداشت.

نماینده مردم میناب، رودان، بشاگرد، سیریک و جاسک در مجلس شورای اسلامی باتاکید بر این‌که باید آمار دقیقی از همه بیکاران داشت، تصریح کرد: باید فهرست بیکاران تهیه و براساس نوبت نسبت به بکارگیری آنان اقدام شود و با جدیت زمینه کار فراهم شود، به‌خصوص در سال ۱۳۹۰ که سال جهاد اقتصادی است و رهبر معظم انقلاب بر جهاد اقتصادی در این سال تاکید کردند.

میرخلیلی توسعه فعالیت‌های عمرانی و تقسیم آنها به پروژه‌های کوچک و سپردن آنها به شرکت‌های کوچک را یکی از راهکارهای رفع مشکل بیکاری عنوان کرد و گفت: ‌ باید با فراهم کردن زمینه بکارگیری شرکت‌ها و پیمانکاران محلی موجبات توسعه منطقه‌ای را ایجاد کرد.

وی با تاکید بر پرداخت وام بدون بهره به صاحبان مهارت ها گفت: اگر به افراد دارای مهارت لازم وام بدون بهره داده شود، باعثایجاد اشتغال می‌گردد و افراد برای کسب مهارت مورد تشویق قرار می‌گیرند و در کسب و کار رونق خوبی ایجاد می‌شود.

این نماینده مجلس هشتم در ادامه با اشاره به ضرورت تجدید نظر در سامانه پرداخت حقوق‌ها افزود: سامانه پرداخت حقوق‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که نیاز به کار دوم برای افراد وجود نداشته باشد تا ظرفیت برای کار بیکاران فراهم آید. اما متأسفانه بسیاری از کارکنان به‌علت پائین بودن حقوق ناچارند به شغل دوم و سوم روی بیاورند و حتی بعد از بازنشستگی به شغل جدید روی بیاورند که این خود بر افزایش بیکاری در جامعه می‌افزاید.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در زمینه این مشکلات به مسئولین امر از جمله رئیسجمهور تذکر داده، است، افزود: امیدواریم با عنایت به فقر و رشد فزاینده بیکاری در استان، توجه لازم شود و ما شاهد رفع این مشکلات از استان باشیم.