شهریار افندیزاده در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شهرستان سرخس در گفتوگو با فارس به این شهرستان اظهار داشت: این اقدام در راستای افزایش خدماترسانی مناسب به مسافران صورت میپذیرد.

وی با بیان اینکه همزمان با نزدیک‌شدن به ایام نوروز ۹۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور چندین برنامه را در دست اجرا دارد، تصریح کرد: در همین راستا بیش از یک هزار و ۱۵۰ اکیپ راهداری از ۲۵ اسفند ماه سال جاری و بلا‌فاصله پس از طرح زمستانی با تمام امکانات وارد طرح نوروزی می‌شوند.

نماینده ویژه دولت در امر ترانزیت کشور با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۳۹ میلیون نفر در کشور از طریق سیستم اینترنتی اقدام به خرید بلیت‌های ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای کشور کرده اند، افزود: همچنین سازماندهی شرکت‌های امداد خودرو و اکیپ‌های راه داری از دیگر برنامه‌های این سازمان در ایام نوروز به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: در همین راستا مردم و شهروندان عزیز می‌توانند برای آگاهی از وضعیت راه‌های کشور به سامانه مدیریت راه‌های ایران به آدرس الکترونیکی www. iran۱۴۱. ir مراجعه نموده و از آخرین اتفاقات و خبرهای مرتبط با این زمینه آگاهی حاصل کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با ابراز خرسندی از این موضوع که با وجود اضافه شدن وسایل نقلیه مختلف در کشور میزان خسارت‌های جانی در راه‌های کشور کاهش پیدا کرده است، اظهار داشت: اجرای جرایم جدید راهنمایی و رانندگی در دی ماه امسال تاثیر خوبی بر کاهش این گونه مشکلات داشته است.

وی ایجاد شرکت‌های حمل و نقل را گامی برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل جاده‌ای دانست و بیان داشت: امسال برای نوسازی ناوگان اتوبوسی کشور بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه در نشر گرفته شده که تاکنون افزون بر ۷۵۰ دستگاه تحقق پیدا کرده است.

افندی‌زاده تاکید کرد: همچنین از ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون برنامه‌ریزی شده برای نوسازی بالغ بر ۸۵۰ دستگاه محقق شده است.

وی با بیان اینکه رتبهبندی شرکتهای حمل و نقل راهی برای افزایش خدماترسانی مطلوبتر به مردم است، گفت: در همین راستا در آیندهای نزدیک تمام شرکتهای حمل و نقل از یک تا پنج رتبهبندی میشوند.