شهردار مشهد از احداث پارک ملی چهل بازه در مقیاس بوستانهای ملی در مشهد خبر داد.

به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، محمد پژمان صبح یکشنبه در نشستی با مردم منطقه یازده مشهد گفت: در این پارک دریاچه‌ای تعبیه می‌شود که با برخورداری از منابع بزرگ آب قادر است سیلاب این محدوده را در داخل دریاچه حفظ کند.
وی ادامه داد: این دریاچه‌ها علاوه بر فراهم آوردن فضای طبیعی زیبای شهری، می‌تواند به عنوان منبعی برای آبیاری فضای سبز استفاده شود ضمن اینکه از آبگرفتگی‌های احتمالی هم در معبر جلوگیری شود.
عزم جدی برای انتقال زندان مشهد به خارج شهر وجود ندارد
وی درباره دلایل عدم انتقال زندان مشهد به خارج شهر بیان کرد: مکان‌ یابی زندان وکیل‌آباد انجام شده است ولی عزم جدی برای انتقال این زندان از داخل بافت شهری به بیرون وجود ندارد.
وی گفت: با توجه به قرار گرفتن زندان وکیل‌آباد در یکی از مهم‌ ترین مناطق شهری مشهد؛ ضروری است این زندان انتقال یابد تا این فضا به منظور استفاده مناسبت ‌تر در اختیار شهر قرار گیرد که به دلیل عدم همکاری دولت مسکوت باقی مانده است.
وی در خصوص دریافت عوارض از زمین‌های رها شده نیز اظهار کرد: اینکه عده‌ای بهترین زمین‌های شهر را معطل نگه داشته و سرمایه‌ها و امکانات شهری را بلااستفاده نگه داشته‌اند به نفع شهروندان نیست و با گرفتن عوارض از مالکان این زمین‌ها تلاش می‌شود آنها را برای تعیین تکلیف ملک خود سوق دهیم.
سالیانه ۱۵ میلیارد آب برای استفاده در شهر خریداری می شود
شهردار مشهد با اشاره به خرید سالانه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان آب برای استفاده در بخش شهری گفت: قبل از اجرای طرح اگو شبکه جمع آوری فاضلاب شهری در مشهد وجود نداشت، ضمن اینکه بیشترین آب مورد استفاده شهر از منابع زیر زمینی تامین می‌شد.
وی افزود: اما هم اکنون با راه‌اندازی آب سد دوستی شاهد بروز اتفاقات مثبت در این عرصه هستیم.
پژمان در خصوص بار ترافیکی سنگین در معابر منتهی به ییلاقات مشهد بیان کرد: درصدد هستیم کمربندی جنوبی شهر مشهد را که از جاده طرق شروع می‌شود، به دره گلستان انتقال داده و پس از عبور از این محور، به جاده طرقبه و شاندیز متصل کنیم تا بار ترافیکی در این محدوده کاهش یابد.
وی ادامه داد: هم اکنون با راه‌اندازی کمربندی شهر مشهد امکان تردد بدون مانع وسایل نقلیه در سرعت‌های بالا در مدت زمان کوتاهی فراهم است.
وی با انتقاد از عدم به روز نشدن طرح تفصیلی مشهد تصریح کرد: متاسفانه هنوز بر اساس طرحهای تفصیلی ۳۰ سال قبل به مردم پاسخگویی میش