سرگرد جواد جهانشيري در گفتوگو با ايسنا، در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي مراجعه مرد ميانسالي به هويت علي ۴۱ ساله اهل و ساكن بوشهر با در دست داشتن مرجوعه قضايي به پليس فتا و اعلام سرقت اينترنتي از حساب بانكياش، بررسي موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت.

رییس پلیس فتای استان بوشهر ادامه داد: در تحقیقات اولیه ماموران مشخص شد برداشت از حساب به منظور خرید اینترنتی و از درگاه بانک پارسیان بوده است.

جهانگیری با بیان اینکه متهم اقدام به خرید اینترنتی گوشی تلفن همراه با استفاده از عابربانک کرده بود،

اظهارکرد: پس از شناسایی سایت فروشنده دستگاه گوشی موبایل و اخذ نیابت قضایی، آدرس پستی که شرکت فروشنده، گوشی موبایل را به آن ارسال کرده بود، شناسایی شد و ماموران متوجه شدند آدرس مذکور با آدرس منزل شاکی مطابقت دارد.

وی ادامه داد: ماموران پس از حضور در محل با استفاده از مشخصاتی که متهم به هنگام خرید، ارائه داده بود وی را شناسایی کردند و متوجه شدند سارق اینترنتی پسر ۱۶ ساله شاکی به هویت «سهیل» است.

به گفته رییس پلیس فتای استان بوشهر پس از انتقال متهم به پلیس آگاهی وی معترف شده که رمز عبور عابربانک پدرش را از مادرش گرفته و طی پنج مرحله اقدام به برداشت از حساب پدرش به منظور خرید کارت شارژ و گوشی موبایل کرده است.

جهانشیری ارزش مبالغ برداشت شده را بیش از دو میلیون ریال اعلام کرد و به ایسنا گفت: شاکی پس از رویارویی با پسرش که همان متهم بوده از شکایت خود صرف نظر کرد.

وي با بيان اينكه بيش از ۵۰ درصد جرائم در پليس فتاي استان بوشهر را برداشت غيرمجاز از حساب بانكي شامل ميشود به شهروندان توصيه كرد هشدارهاي پليسي را جدي بگيرند و از ارائه رمز عابربانك خود به ديگران خودداري كنند.