فعال شدن ۴۴ رستوران مکمل در دانشگاه‌ها

ذوالفقار یزدان مهر رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص اقدامات این صندوق برای بهبود فضای سالن غذاخوری دانشگاه ها گفت: یکی از اقدامات مهم این صندوق، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها از نظر فضای آشپزخانه، سالن‌های غذاخوری و غیره بوده است که در این راستا فضای فیزیکی، تجهیزات و بهداشت مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

وی ادامه داد: بر این  اساس 15 آشپزخانه در رتبه نخست، 41 آشپزخانه در رتبه دوم و 107 آشپزخانه نیز در رتبه سوم قرار گرفتند که در مجموع وضعیت 163 آشپزخانه دانشگاه‌ها ارزیابی شدد.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم  اضافه کرد: بر همین اساس 49 سالن غذاخوری در رتبه اول، تعداد 188 سالن در رتبه دوم  و 86 سالن در رتبه سوم قرار گرفتند.

یزدان مهر بیان کرد: 26 مکان جانبی سالن‌های غذاخوری در رتبه نخست، 40 مرکز در رتبه دوم و 70 مرکز نیز در رتبه سوم قرار گرفتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال فضای 165 آشپزخانه دانشگاه در طرح ارتقا و صنعتی سازی قرار گرفت و در این بین 48 آشپزخانه در رتبه نخست، 86  آشپزخانه در رتبه دوم و 31  آشپزخانه هم در رتبه قرار داشتند.

 رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اضافه کرد: بر اساس طرح ارتقا و صنعتی سازی فضا و تجهیزات آشپزخانه‌های دانشگاه‌ها که تابستان امسال اجرا شد، تجهیزات 21  آشپزخانه در رتبه 1، تعداد 30  آشپزخانه در رتبه 2  و 110 آشپزخانه نیز در رتبه 3 قرار دارند. در مجموع تجهیزات 161 آشپزخانه ارتقا یافتند.

یزدان مهر یادآوری کرد: در حال حاضر 44 رستوران مکمل در دانشگاه‌های راه اندازی شده است که این رستوران‌ها به منظور تنوع و توسعه روش‌های ارائه خدمات تغذیه، کاهش بار اجرایی مسئولان دانشگاهی در تغذیه دانشجویی، کاهش هزینه‌ها و درآمدزایی برای دانشگاه ایجاد شده است.