زمان پیش فروش اینترنتی بلیت های نوروزی

به گزارش فارس،شهریار افندیزاده به مناسبت رونمایی از آییننامه طراحی، ساخت و نگهداری راهدارخانهها که برای نخستین بار در دنیا و کشور از سوی اداره کل راه و ترابری استان اصفهان تدوین شده است، اظهار داشت: از اوایل اسفندماه سال جاری فروش بلیت اتوبوسهای برونشهری به صورت ارائه خدمات اینترنتی، پیش فروش و حضوری انجام میشود.

وی بیان داشت: پایانه‌های مرزی امروز به دنبال استفاده از فناوری IT است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به احداثایستگاه‌های هواشناسی جاده‌ای در سخت‌ترین گردنه‌های راه‌بندان جاده‌ای، افزود: سازمان راهداری و هواشناسی با عقد یک تفاهم‌نامه فعال‌سازی ۱۶ ایستگاه‌ را تا پایان سال جاری مد نظر قرار داده‌اند که امیدوارم این اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: با نصب این ایستگاه‌ها شاهد گزارش لحظه ‌به لحظه تمامی اطلاعات مربوط به رطوبت، میزان یخ‌زدگی و میزان باد در سخت‌ترین مناطق هستیم.

افندی‌زاده ایجاد مرکز مدیریت راه‌های کشور را در سطح ۱۲ استان از جمله اصفهان مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: این مراکز می‌تواند اطلاعات به روز سطح جاده‌‌ها را از طریق دوربین‌های تصویری، تردد شمارها و سایر امکانات فراهم کند.

وی اهمیت راه‌اندازی این مراکز را در دو مقوله مهم برشمرد و اظهار داشت: پردازش اطلاعات و استفاده مسئولان برای تصمیم‌گیری‌های لازم و اطلاع‌رسانی هر لحظه مردم از جمله مزایای مراکز ذکر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه امروز پایگاه اطلاعاتی جراید، روزنامه‌ها، صدا و سیما و سایت‌های اینترنتی عمده‌ترین منبع برای اطلاع‌رسانی بروز شناخته شده است، تصریح کرد: تأثیرگذاری تلفن گویای ۱۴۱ و سایر سامانه‌های راه‌اندازی شده نیز بر احدی پوشیده نیست.

وی استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را در زمینه مسکن مناسب دانست و گفت: این سرمایه‌گذاری در حوزه راه و راه‌آهن آغاز شده اما در حال حاضر هنوز نهادینه نشده است.

افندی‌زاده تاکید کرد: علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در کشور بسیار اندک و بیشتر فردی است.

وی از تبدیل بزرگراه‌ها به آزادراه‌های کشور در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و اظهار داشت: به دنبال افزایش ظرفیت جاده‌ها هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۲۰۰ کیلومتر از این مسیرها شناسایی شدند، افزود: با توجه به نوع خط پروژه‌ای که وجود دارد از چهار خط بزرگراهی دو خط رفت و برگشت را برای رفت و برگشت جاده‌‌ای و خط‌های سوم و چهارم با تعامل سازمان راهداری و جاده‌ای و اداره کل راه و ‌ترابری بهسازی در آنها اجرایی شود.

وی ادامه داد: با مشارکت بخشی خصوصی برای احداثدو خط جدید، چهار خط موجود تکمیل و به صورت آزادراه و دو خط دیگر به صورت معمولی احداثمی‌شود.

افندی‌زاده بیان داشت: نخستین مشارکت‌ها با بخش خصوصی تعیین و قرارداد‌ها امضا شده است.

وی افزود: در این راستا پیش‌بینی حدود پنج هزار کیلومتر راه صورت گرفته و امیدواریم ساخت این راه‌ها در کنار آزادراه‌های ساخته شده و در حال راه‌اندازی اجرایی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد آزادراه‌های کل کشور در استان اصفهان وجود دارد و این امر از اهمیت بسیاری برخوردار است، بیان داشت: دستورالعمل آزادراه‌‌ها به استان‌ها ابلاغ شده و امیدواریم که نظارت و نگهداری آزادراه‌ها را در دو هزار کیلومتر از راه‌های این استان فراهم شود.

وی از نصب ۲۵۰ دوربین‌های تصویری جاده‌ای در سراسر کشور خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال جاری تمام استان‌های کشور به این فناوری مناسب تجهیز شوند.

افندی‌زاده با بیان اینکه پایانه‌های مرزی امروز به دنبال استفاده از فناوری IT است، گفت: امسال از ۲۳ بهمن‌ ماه جاری فروش اینترنتی بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری آغاز می‌شود و از اوایل اسفندماه به صورت ارائه خدمات به صورت اینترنتی، پیش‌فروش و حضوری اجرایی می‌شود.

وی از آغاز فعالیت بیش از یک‌هزار مرکز پیش‌فروش بلیت اتوبوس‌های برون‌شهری از سوی شرکت‌های مسافربری خبر داد و بیان داشت: برای رفاه حال هم‌وطنان سامانه‌ای به آدرس WWW. MOSAFERYAR. IR برای شرکت‌های مسافربری که قدرت ارائه خدمات اینترنتی دارند، راه‌اندازی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه از فروردین سال آینده تمام شرکت‌ها در ارائه خدمات مناسب به مسافران رتبه‌بندی می‌شوند، افزود: حداقل این رتبه‌ها پنج در نظر گرفته شده و همچنین فرم‌های نظرسنجی که در طول مسیر در اختیار مسافران قرار می‌گیرد، می‌تواند در این رتبه‌بندی تأثیرگذار باشد.

وی اظهار داشت: امسال تلاش کردیم برای رفاه حال مسافران اتوبوس‌های vip، مینی‌بوس‌‌های ویژه و همچنین سرویس‌های دربست سواری از درب منزل تا مقصد در نظر گرفته شود.

افندی‌زاده به افتتاح پروژه ETC در آزادراه تهران - قم هم‌زمان با دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: از پنج خط در هر طرف دو خط به این سامانه الکترونیکی تجهیز می‌شود که وسایل نقلیه بدون توقف در محل عوارض می‌توانند به مسیر خود ادامه دهد.

وی بیان داشت: این آزادراه از پرترددترین آزادراههای کشور در ایام نوروز است و شهروندان میتوانند با خرید این کارت اعتباری و نصب آن در شیشه جلو خودروهای خود به راحتی از این عوارض عبور کنند.