ورود شناگرایرانی به سختترین منطقه دریایی

محمد حسین کبادی در گفتوگو با فارس، با اشاره به گذشت ۴۶ تا ۴۷ روز از شنای طول خلیج فارس که رکورد جهانی آبهای آزاد شکسته خواهد شد، اظهار داشت: در حال حاضر در حوالی بندر (دیر) در آبهای خلیج فارس هستیم.

وی با اشاره به عبور از بندر سیراب که کهن‌ترین بندر دریانوردی ایران به حساب می‌آید، افزود: در گذر و شنا از این بندر طی مراسمی با نواهای موسیقی اصیل محلی بوشهری در مسیر شنا بومیان این منطقه به استقبال ما شتافتند.

کبادی با اشاره به ورود پروژه شنای طول خلیج فارس به سخت‌ترین منطقه دریایی شنا در آب‌های نیلگون خلیج فارس گفت: لنج‌داران و دریانوردان خلیج فارس این منطقه را به دلیل امواج آن بسیار خطرناک عنوان می‌کنند به‌طوری که با کوچکترین باد هرگز هیچ کشتی به این منطقه ورود نمی‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه تمهیداتی برای شنا در این منطقه دریایی خطرناک لحاظ کرده‌اید، افزود: به‌هر حال تمهیدات لازم برای شنا و همچنین مقابله با طوفان‌هایی که امواج آن در برخی زمان‌ها در روز به ۱.۵ متر و در شب به ۲.۵ متر می‌رسد لحاظ شده است.

شناگر جهانی طول خلیج فارس با اشاره به اینکه سرعت باد در حالت حاضر در امواج‌های دریایی ۱۸ " نات " یا به روایتی ۱۰ کیلومتر در ساعت است، گفت: با وجود تمام مشکلات جوی و امواج دریایی باید به صورت پیوسته شنای خود را داشته باشیم حتی با ۲۰۰ تا ۳۰۰ متر شنا در روز و تمام مستندات نیز به سایت آب‌های آزاد جهان که در اختیار گینس قرار می‌گیرد ارسال می‌شود.

کبادی خاطرنشان کرد: هفته آینده نیز یک گروه از خبرنگاران بینالمللی برای تهیه گزارش به ما ملحق میشوند.