به گزارش باشگاه خبرنگاران، مينا مينايي، كارشناس دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي افزود: قند موجود در اين نوشابه ها موجب افزايش وزن، چاقي و عوارض ناشي از آن مانند ديابت، بيماري هاي قلب و عروقي مي شود و مصرف بي رويه اين نوشيدني ها خطرها و آسيب هاي جدي را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه در خصوص مصرف آب میوه های تازه و طبیعی گفت: این نوع از آب میوه ها از جمله نوشیدنی های سالم و مغذی هستند که سرشار از ویتامین ها، موادمعدنی و رنگدانه های گیاهی هستند که تامین کننده بخشی از نیاز بدن به این مواد می باشد.

مینایی تصریح کرد: نوشیدن آب میوه های غنی از ویتامین ثمانند آب مرکبات به جذب آهن کمک می کند و نوشیدن آب میوه هایی که دارای رنگدانه های ارغوانی تا قرمز هستند به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان را کا هش می دهد.

اين كارشناس تغذيه توصيه مي شود: توصيه مي شود اين آب ميوه ها به صورت تازه و بهداشتي در منزل تهيه شود و بلافاصله پس از تهيه شدن جهت حفظ ارزش غذايي آن را مصرف نمايند. مصرف آب ميوه هاي طبيعي بازاري به دليل احتمال وجود آلودگي هاي ثانويه و يا استفاده از يخ هاي غيربهداشتي و يا ميوه هاي كپك زده توصيه نمي شود.