به گزارش مشرق، موضوع از این قرار است که پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا اخیرا نتایج پژوهششان را درباره آجیل هایی مانند بادام، گردو، پسته، فندق، بادام زمینی و تخمه آفتابگردان را منتشر کرده اند و ادعا کرده اند این آجیل ها به اندازه ای برای سلامتی عمومی بدن مفیدند که فرد فقط با خوردن آنها تا آخر عمر زندگی سالمی خواهد داشت.

همچنین مشخص شده است که آجیل ها یکی از بهترین دوست آقایان است زیرا یکی از بهترین مواد خوراکی برای پیشگیری علیه بیماری سرطان پروستات به شمار می آیند. اما آیا می دانستید روغن بسیار مفید امگا - ۳ که فقط در گوشت سفید ماهی های دریایی وجود دارد و برای قلب انسان بسیار مفید است را می توان در یکی از آجیل ها به نام گردو یافت؟ همچنین آجیل ها منبع غنی ویتامین E هستند که برای پیشگیری از ابتلا به سرطان ها بسیار مفید است.

می توانید هر چه می خواهید آجیل بخورید ولی چاق نشوید. می دانید چرا؟ قبل از این، اینگونه اظهار نظر می شد که باید در خوردن آجیل احتیاط کرد و افراط نکرد چون باعثچاقی می شود.

این کاملا درست است که افراط در هر چیزی به نفع سلامت بدن نیست اما خوردن زیاد آن موجب هر چیزی بشود، موجب چاقی نمی شود. مقدار واقعی چربی آجیل، به طور کامل توسط روده جذب نمی شود و نیز به خاطر داشتن مقدار فراوان فیبر، حالت اشباع، سریع صورت می گیرد و در نتیجه فرد، کمتر دچار پرخوری می شود.

آجیل، سرشار از مواد مغذی است و دارای مقادیر فراوانی فیبر رژیمی می باشد. این مواد غذایی، دارای مقادیر فراوانی چربی اشباع نشده و مقدار کمی چربی اشباع شده هستند. آن ها همچنین دارای اسید فولیک، مس، منیزیم و ویتامین E است.

با خوردن حدود ۵۰ گرم آجیل در روز، کلسترول بد خون، هشت تا دوازده درصد و ابتلا به سکته قلبی، تا ۵۰ درصد کاهش می یابد. کاهش احتمال ابتلا به سکته مغزی، کاهش پیشرفت دیابت نوع ۲ ، کاهش پیشرفت جنون و زوال عقل و نیز کاهش احتمال تشکیل سنگ صفرا، از جمله خواص مصرف آجیل هستند.