به گزارش مهر، از دقایقی پیش عمل آنژیو مائده دختر هفت ساله سیرجانی که از ناراحتی شدید قلبی رنج می برد آغاز شد.

مائده که به طور مادر زادی تنها نیمی از قلب یک انسان معمولی را در سینه دارد پیش از این به دلیل مشکلات مالی امکان درمان نداشت که با همکاری انجمن زنجیره امید که به صورت تخصصی به درمان بیماریهای قلب کودکان می پردازند روز گذشته در بیمارستان مدرس تهران بستری شده است و هم اکنون در حال گذراندن آزمایشهای قبل از عمل و همچنین عمل آنژیوگرافی است و درمان این بیمار کوچک تنها به نتیجه آنژیو این بیمار بستگی دارد.

گفته می شود به دلیل شدت بیماری مائده احتمال درمان این بیماری از طریق عمل ۱۰ درصد است و در صورت عدم بهبود طی سالهای آینده با مشکل جدی مواجه خواهد شد.

اعلام آمادگی برای کمک علمی به درمان مائده

صبح امروز نیز یک پزشک متخصص قلب مقیم اروپا با تماس با دفتر خبرگزاری مهر در استان کرمان آمادگی خود را برای همکاری با گروه درمانی مائده اعلام کرد.

وی گفت: با توجه به مصاحبه هایی که از کادر درمانی منتشر شده است و وجود یک مورد مشابه که مورد عمل قرار گرفته است می توان از تجارب گذشته در عمل مائده استفاده کرد.

این پزشک مقیم خارج از کشور افزود: طی روزهای آینده در خصوص روند درمانی و مسیری که تا کنون مائده طی کرده است با کادر درمانی وی مذاکره می شود و در صورت امکان به مائده کمک خواهیم کرد.

برخی گروههای تشکیل شده از جمله کمپ مهربانی ها نیز با ایمیلهای متعدد آمادگی خود را برای کمک عملی به درمان مائده اعلام کرده اند.

دکتر از مردم خواست برای دخترم دعا کنند

گفته می شود در صورت عدم امکان جراحی مائده تنها راه باقیمانده پیوند قلب است.

احمد قاسمی پدر مائده لحظاتی قبل در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: عمل آنژیو مائده ۳۰ دقیقه قبل تحت نظر دکتر مجتهد زاده آغاز شده است و دکتر مائده امکان درمان دخترم را به نتایج این آنژیو مرتبط دانسته است.

وی گفت: دکتر مجتهد زاده از مردم خواست که برای مائده دعا کنند تا بتواند سلامتی خود را به دست آورد.

قاسمی از هم دردی خیران با دخترش تشکر کرد و گفت: به خدا توکل داریم و منتظر نتایج آنژیو هستیم.

وی در خصوص شرایط روحی و جسمی مائده گفت: به دلیل بیماری قلبی و ریوی مائده بسیار ضعیف شده است اما با همراهی هایی که در مورد دخترم صورت گرفته است بسیار به بهبودش امیدوار است.