دستگیری کلاهبردار ۲۵میلیارد تومانی درکرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از ستاد اطلاعرسانی فرماندهی نیروی انتظامی استانهای تهران و البرز، سردار علیرضا اکبرشاهی با اعلام این خبر اظهار داشت: کلاهبردار حرفهای که با استفاده از شگردهای مختلف از طعمههای خود بیش از ۲۵ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، با هوشیاری مأموران پلیس آگاهی استان البرز شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: در پی دریافت پرونده‌های متعدد از مراجع قضایی مبنی بر شکایت مردمی از یک کلاهبردار حرفه‌ای، رسیدگی به موضوع و شناسایی محل اختفا و دستگیری وی در دستور کار مأموران اداره با مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
اکبرشاهی افزود: با توجه به اظهارات مالباختگان که در حدود ۶۰ نفر هستند و همچنین انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد که فرد کلاهبردار یکی از انبوه‌سازان بزرگ کرج می‌باشد که در امر ساخت و ساز آپارتمان فعالیت دارد و قبلا نیز شکایت‌های متعددی علیه وی در کلانتری‌های سطح شهرستان کرج و مراجع قضایی مطرح شده است، بنابراین با نظر به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده و دستگیری متهم در اولویت کاری کارآگاهان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: با جمع‌آوری و بررسی پرونده‌های کلاهبرداری پیشین مشخص شد که او از روش‌های مختلف طعمه‌های خود را شناسایی و سپس اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

اکبرشاهی اظهار داشت: با انجام تحقیقات گسترده و انجام کار اطلاعاتی مخفیگاه این کلاهبردار در یکی از مناطق شهرستان کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

وی در پایان تصریح کرد: تا کنون تعداد ۶۰ نفر از مالباختگان مورد شناسایی قرار گرفته و برابر برآورد به عمل آمده، مبلغ ۲۵ میلیارد تومان از این افراد کلاهبرداری شده است.

گفتنی است، متهم دستگیر شده پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آنجا نیز با قرار وثیقه روانه زندان شد.