عملیات امداد هوایی در نجات مادر باردار

به گزارش افکار نیوز محمد جعفری امروز در گفت وگو با فارس در همدان اظهار کرد: امروز حوالی ساعت ۱۳ اطلاع یافتیم مادری باردار در روستای طاهرلو از توابع شهر گلتپه از نظر جسمانی در وضعیتی نامناسب قرار داشته و به علت کولاک شدید و مسدود شدن مسیر روستا، خانوادهاش قادر به انتقال وی به بیمارستان نیستند.

وی افزود: با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه و وضعیت نابسامان هوایی معلوم شد امکان حضور آمبولانس در منطقه وجود نداشته و باید عملیات توسط بالگرد و تیم امداد هوایی جمعیت هلال احمر صورت گیرد.

مسئول پایگاه امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان همدان تصریح کرد: با عنایت به بدی آب و هوا و وزش شدید باد و کولاک به خصوص در بالای روستا با همکاری دهداری از مسیری دیگر وارد روستا شده و بیمار و دو همراهش را به داخل بالگرد هدایت کردیم.

وی بیان داشت: با توجه به نظر بیمار تصمیم گرفته شد در بیمارستان تأمین اجتماعی فرود آییم اما به دلیل نامساعد بودن وضعیت هوا از سوی برج مراقبت فرودگاه چنین اجازه‌ای صادر نشد و به ناچار در محل پایگاه در فرودگاه فرود آمده و از آنجا مصدوم را توسط خودرو به بیمارستان تأمین اجتماعی منتقل کردیم.

جعفری ضمن ابراز خرسندی از این اقدام خاطرنشان کرد: به هنگام تحویل بیمار در بیمارستان حال عمومی وی مساعد بوده و امیدواریم کودک نیز به سلامت متولد شود.