شرق: كارمند اخراجي شركت داروسازي با شگردي خاص داروهاي گرانقميت را از داروخانههاي سطح شهر سرقت ميكرد. به گزارش خبرنگار ما، ماموران كلانتري نصر ساعت ۱۰ صبح نخستين روز آذر ماه از طريق اعلام مركز فوريتهاي پليسي ۱۱۰ در جريان سرقت از يك داروخانه در خيابان باقرخان غربي قرار گرفتند.

مدیر داروخانه درخصوص سرقت داروهای گران‌قیمت به آنها گفت: «سه روز قبل مردی حدودا ۳۵ ساله تحت عنوان نماینده تبلیغاتی یکی از شرکت‌های معتبر داروسازی و به بهانه نصب تراکت‌های تبلیغاتی شرکت در قفسه‌های دارو، به داروخانه آمد و با سوءاستفاده از اعتماد من و سایر همکارانم داروهای‌گران قیمت را سرقت کرد. من به واسطه همکاری چند ساله که با این شرکت داشتم، بدون آنکه تماسی در آن لحظه با شرکت داشته باشم به سارق اعتماد کردم و او بعد از دزدی به صورت کاملا عادی و خونسرد از داروخانه خارج شد.» مدیر داروخانه درخصوص نحوه اطلاع از سرقت داروها نیز به ماموران گفت: «فردای آن روز برای دادن سفارش خرید دارو با شرکت داروسازی… تماس گرفته بودم که در حین صحبت با نماینده فروش دارو به او گفتم روز گذشته همکار آنها برای انجام کارهای تبلیغاتی شرکت به داروخانه آمد، اما وی به من جواب داد هیچ کسی را برای امور تبلیغاتی به داروخانه‌های سطح شهر تهران اعزام نکرده‌اند. بلافاصله پس از پایان مکالمه سراغ دوربین‌های مداربسته داروخانه رفتم و پس از بازبینی تصاویر با صحنه سرقت داروها توسط آن جوان روبه‌رو شدم.» ماموران در جریان رسیدگی به این پرونده با حضور در شرکت داروسازی تصاویر صحنه سرقت را در مقابل نماینده حراست شرکت قرار دادند و وی بلافاصله با مشاهده تصویر سارق، او را به عنوان کارمند اخراجی شناسایی کرد و گفت: «این شخص به نام «بیژن» حدود هشت ماه پیش در این شرکت کار می‌کرد اما به علت سرقت داروهای‌گران قیمت، اخراج شد.» ماموران با شناسایی هویت دقیق متهم به محل سکونت وی رفتند، اما فهمیدند بیژن پس از اخراج از شرکت از آن خانه نقل مکان کرده است.

با توجه به شيوه و شگرد سرقت و احتمال وقوع سرقتهاي مشابه در مناطق مختلف تهران، بهويژه در مناطق مركزي و غرب، موضوع با مديران داروخانههاي اين مناطق در ميان گذاشته شد و سرانجام در ساعت ۱۷ آخرين روز ديماه ماموران از حضور فردي تحت عنوان نماينده تبليغاتي شركت داروسازي... در داروخانهاي در منطقه ميدان توحيد مطلع شدند و با حضور در آنجا متهم را دستگير كردند. كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي در ادامه رسيدگي به اين پرونده با بررسي شكايتهاي مشابه، دهها داروخانه در چهارراه وليعصر، ميدان فلسطين، پل حافظ، باقرخان، مالك اشتر، بلوار فردوس، فرمانيه، اميريه، بلوار فرحزاد، خيابان طرشت و همچنين داروخانههايي در مناطق مختلف شرق تهران را شناسايي كردند كه متهم به همين شيوه از آنها داروهاي گرانقيمت سرقت كرده بود. متهم در اعترافات خود به كارآگاهان گفت: با توجه به اطلاعاتي كه به واسطه چندين سال كار در شركت داروسازي از انواع داروها و قيمتهاي آنها پيدا كرده بودم، به عنوان نماينده تبليغاتي شركت به داروخانهها ميرفتم و پس از شناسايي محل نگهداري داروهاي گرانقيمت آنها را سرقت ميكردم و در بازار آزاد ميفروختم. بنابراين گزارش در حال حاضر تحقيقات از متهم ادامه دارد.