به نوشته خراسان,چندي قبل شخصي نزد پليس رفت و از مردي به اتهام کلاهبرداري شکايت کرد. او گفت مردي با وعده تهيه مدارک اقامت در کشورهاي خارجي او را فريب داده است. شاکي در اين باره گفت: مدتي قبل به طور اتفاقي با شخصي به نام الف آشنا شدم که ادعا مي کرد با نفوذي که دارد مي تواند در کوتاه ترين زمان و با کمترين قيمت برايم اقامت دائم در کشورهاي مختلف جهان را بگيرد.

من هم چون علاقه زیادی داشتم تا در کشور ایتالیا زندگی کنم با همسر و فرزندانم صحبت کردم تا به اتفاق به ایتالیا مهاجرت کنیم. چند روز بعد با الف تماس گرفتم و از او خواستم برای خودم و خانواده ام اقامت دائم ایتالیا تهیه کند.

وی از من ۳۰ میلیون تومان خواست و گفت یک هفته بعد از پرداخت این پول همه مدارک آماده خواهد شد. من هم که شیفته ایتالیا بودم بدون تحقیق در این باره ۳۰ میلیون تومان به او دادم و یک هفته منتظر شدم تا او با من تماس بگیرد.

بعد از یک هفته وقتی خبری از او نشد خودم سعی کردم با او تماس بگیرم اما گوشی اش خاموش بود. چون تنها چیزی که از او داشتم شماره تلفن اعتباری اش بود دیگر نتوانستم هیچ ردی از او پیدا کنم.

علاوه بر این مرد چندین نفر دیگر نیز با اظهارات مشابه نشانی های الف را دادند و گفتند او به بهانه تهیه مدارک اقامت کشورهای خارجی از آنان کلاهبرداری کرده است.

جمع بندی این اظهارات نشان داد مرد تحت تعقیب در قبال دریافت مبالغی بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان به طعمه هایش وعده تهیه مدارک اقامت در کشورهای کانادا، سوئد، ایتالیا و نروژ را داده است. در همین حال با کمک مالباختگان تصویر فرضی متهم ترسیم شد و در اختیار گشت های ویژه پلیس قرار گرفت.

مدتی بعد کارآگاهان به اطلاعاتی درباره مخفیگاه متهم دست یافتند و وی را در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند. در جریان تحقیقات اولیه الف اتهامش را پذیرفت و پرونده اتهامی اش با صدور کیفرخواست به مجتمع قضایی بعثت ارسال شد.

الف در جلسه محاکمه درباره اتهاماتش گفت: من از طریق دوستانم طعمه هایم را که افرادی ساده لوح و خیال باف بودند پیدا می کردم و با حرف هایم آن ها را فریب می دادم و میلیون ها تومان از آنان کلاهبرداری می کردم. براساس این گزارش قرار است به زودی قاضی پرونده رای خود را در این باره اعلام کند.