به گزارش ایرنا, در این جشن كه شامگاه پنجشنبه در مركز امام علی (ع) وین برگزار شد ، به رغم هوای بسیار سرد و برفی، هزاران نفر از مسلمانان كشورهای مختلف حضور داشتند.

' علامه سید عامر الحلو ' اندیشمند مسلمان در این مراسم با اشاره به خصوصیات پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، انقلاب اسلامی ایران را ادامه راه آن بزرگواران دانست و به تجلیل از شخصت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین محمود منتظری رییس مرکز امام علی(ع) در وین نیز در این آیین، هدف پیامبر اسلام را خارج کردن انسان ها از ظلمات و بردن آنها به سمت نور دانست و اظهار داشت: در این مسیر، راهبرد حضرت محمد(ص)، ایجاد رستاخیز و انقلاب در درون انسان ها بود.

منتظری سپس، طرح عملیاتی پیامبر اسلام برای تحقق هدفش را بخشش خطا کاران، دعوت به نیکو کاری و دوری از جاهلان عنوان کرد.

رییس مرکز امام علی(ع) با یادآوری این نکته که در مقابل جهان بینی توحیدی دو جبهه معاندان و غیر معاندان حضور دارند، خاطرنشان کرد که اسلام تکلیف برخورد با معاندان و دشمنان را مشخص کرده ولی برای غیرمعاندان بر اساس اینکه ناآگاه، خطاکار یا دارای تفکر محدود هستند، طرح مشخصی دارد که همان طرح عملیاتی پیامبر اسلام است و می تواند الگوی مسلمانان باشد.

منتظری در ادامه با تجلیل از شخصیت امام همام حضرت امام جعفر صادق(ع)، ایشان را احیاگر اسرار قرآنی توصیف کرد.

رییس مرکز امام علی(ع) همچنین اشاره به فجر انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی، خاطر نشان کرد که نهضت بیداری اسلامی در شمال آفریقا و خاورمیانه متاثر از انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: به همین خاطر است که برخی تلاش می کنند تا انقلاب اسلامی ایران را ناکارآمد جلوه دهند تا مانع الگوپذیری نهضت اسلامی از انقلاب ایران شوند.

منتظری تاکید کرد: این درحالی است که انقلاب اسلامی ایران به رغم همه موانع و با توجه به امکاناتی که داشته، توانسته است مسیر تعالی را طی کند.

گفتنی است در این مراسم ابراهیم شیبانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش، علی اصغر سلطانیه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان های بین المللی در وین و علیرضا ملکیان رایزن فرهنگی ایران در اتریش حضور داشتند.

یادآوری می شود، در میان مراكز اسلامی در اروپا، مركز اسلامی لندن به لحاظ موقعیت سیاسی و مركز اسلامی هامبورگ به لحاظ قدمت مشهور هستند اما مركز امام علی (ع) در وین همیشه به جهت حضور گسترده مسلمانان كشورهای مختلف در این مركز، نسبت به سایر مراكز اسلامی در اروپا، شاخص است.