سارق داروهای گران قیمت به دام افتاد

به گزارش فارس، در ساعت ۱۰ صبح روز اول آذرماه سال جاری، مأموران کلانتری ۱۳۷ نصر از طریق اعلام مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ در جریان سرقت از یک داروخانه در خیابان باقرخان غربی قرار گرفتند.

با حضور مأموران، مدیر داروخانه در خصوص سرقت داروهای گران قیمت به آنها گفت: در روز ۲۸ آبان شخصی که حدودا ۳۵ سال داشت تحت عنوان نماینده تبلیغاتی یکی از شرکت‌های معتبر داروسازی و به بهانه نصب تراکت های تبلیغاتی شرکت در قفسه‌های دارو، به این داروخانه آمد و با سوء استفاده از اعتماد من و سایر همکارانم اقدام به سرقت داروهای گران قیمت کرد.

مدیر داروخانه پس از حضور در کلانتری ۱۳۷ به مأموران تجسس کلانتری گفت: با توجه به اطلاعات کاملی که من به واسطه همکاری چند ساله از شرکتی که این فرد با نام آن خود را معرفی کرد داشتم، بدون آنکه تماسی در آن لحظه با شرکت داشته باشم به وی اعتماد کرده و او نیز پس از ساعتی که در مابین قفسه‌های دارو در حال نصب تراکت‌های تبلیغاتی بود، به صورت کاملا عادی و خونسرد از داروخانه خارج شد.

مدیر داروخانه در خصوص نحوه اطلاع از سرقت داروها نیز به مأموران گفت: فردای آنروز برای دادن سفارش خرید دارو با همان شرکت داروسازی تماس گرفتم که در حین صحبت با نماینده فروش دارو به او اعلام کردم که روز گذشته همکار آنها برای انجام کارهای تبلیغاتی شرکت به داروخانه مراجعه کرده اما در کمال تعجب وی به من اظهار داشت که روز گذشته هیچ کسی را برای انجام امور تبلیغاتی به داروخانه‌های سطح شهر تهران اعزام نکرده‌اند. بلافاصله پس از پایان تلفن، به سراغ دوربین‌های مداربسته داروخانه رفته و پس از بازبینی تصاویر با تصویر صحنه سرقت داروها توسط آن جوان روبرو شدم.

مأموران تجسس کلانتری در ادامه رسیدگی به این پرونده و با توجه به تصاویر بدست امده از دوربین‌های مداربسته و شناسایی تصویر سارق داروخانه، با حضور در شرکت داروسازی مذکور تصاویر صحنه سرقت را در مقابل نماینده حراست شرکت داروساز قرار داده و نماینده حراست نیز بلافاصله با مشاهده تصویر سارق، وی را به عنوان کارمند اخراجی شرکت مورد شناسایی قرار داد و عنوان داشت: این شخص به اسم بیژن در حدود ۸ ماه پیش در این شرکت کار می‌کرد اما به علت اقدام به سرقت داروهای گران قیمت، اخراج شد.

با شناسایی دقیق متهم، مأموران تجسس کلانتری با بهره‌گیری از اطلاعات بدست آمده از حراست شرکت داروسازی اقدام به شناسایی مخفیگاه متهم کرده اما در مراجعه به این محل و انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی پس از اخراج از سوی شرکت اقدام به جابه‌جایی محل سکونت خود کرده است.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت و احتمال وقوع سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف تهران، بویژه در مناطق مرکزی و غرب، موضوع پرونده با مدیران داروخانه‌های این مناطق در میان گذاشته شد و سرانجام در ساعت ۵ بعد از ظهر روز ۳۰ دی‌ماه مأموران تجسس کلانتری ۱۳۷ از حضور فردی تحت عنوان نماینده تبلیغاتی همان شرکت داروسازی در داروخانه یا در منطقه ستارخان میدان توحید اطلاع پیدا کردند که بلافاصله با حضور مأموران در این داروخانه متهم دستگیر و در همان تحقیقات مقدماتی به سرقت از داروخانه خیابان باقرخان اعتراف کرد.

با دستگیری متهم و تشکیل پرونده مقدماتی و با توجه به احتمال ارتکاب سرقت‌های مشابه، متهم به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه ۲ تهران و برای انجام تحقیقات تخصصی، در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان پایگاه دوم در ادامه رسیدگی به این پرونده و با بررسی شکایت‌های مشابه در کلانتری‌های سطح شهر تهران موفق به شناسایی ده‌ها داروخانه در مناطق مختلف چهارراه ولی‌عصر، میدان فلسطین، پل حافظ، باقرخان، مالک اشتر، بلوار فردوس، فرمانیه، امیریه، بلوار فرحزاد، خیابان طرشت و همچنین داروخانه‌هایی در مناطق مختلف شرق تهران شدند که متهم به همین شیوه اقدام به سرقت از آنها کرده بود.

متهم در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: با توجه به اطلاعاتی که به واسطه چندین سال کار در شرکت داروسازی از انواع داروها و قیمت‌های آنها پیدا کرده بودم و به عنوان نماینده تبلیغاتی شرکت قبل از اخراج در همین بخش مشغول به فعالیت بودم به داروخانه‌ها مراجعه کرده و پس از شناسایی محل نگهداری داروهای گران قیمت آنها را سرقت و در بازار آزاد می‌فروختم.

در همین رابطه سرهنگ کارآگاه مهرداد یگانه، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: از کلیه مدیران و صاحبان داروخانه‌های سطح شهر تهران که با این شیوه مورد سرقت دارو قرار گرفته و تاکنون نسبت به طرح شکایت خود اقدام نکرده‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و طرح شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.