به گزارش افکار نیوز ، دكتر حسين خدمت در گفت وگو با ايسنا، افزود: افرادي كه بر اثر مصرف ميوهها دچار مشكل گوارشي ميشوند ميوههاي ترش و نارس را استفاده نكنند. لازم است ميوهها و سبزيها جزو رژيم غذايي روزانه گنجانده شوند البته ممكن است برخي افراد پس از مصرف آنها احساس سنگيني و دير هضم شدن غذا بكنند اين در حاليست كه استفاده از اين دسته از مواد غذايي باعث قويتر شدن رودهها و بهبود روند هضم و جذب مواد غذايي ديگر ميشود.

وی درادامه گفت: برخی افراد به علت دچار شدن به برخی عوارض مانند ریفلاکس بر اثر استفاده از میوه‌ها و سبزی‌های خام، مصرف این دسته از مواد غذایی را قطع می‌کنند اما این کار باعثمی‌شود که در هضم و جذب غذا مشکل پیدا کنند.

این فوق تخصص گوارش تاکید کرد: اگر این افراد به تدریج میوه‌ها و سبزی‌ها را مصرف کنند و میزان استفاده از آنها را به مرور افزایش دهند، مشکلشان حل می‌شود.

خدمت با بیان اینکه افرادی که میوه و سبزی به اندازه کافی مصرف می‌کنند، کمتر دچار مشکل گوارشی می‌شوند، گفت: هضم میوه پس از صرف یک وعده غذایی کامل سخت است و ممکن است که فرد دچار ریفلاکس شود.

وی تاکید کرد: ‌افراد می‌توانند میوه‌ها و سبزی‌ها را جایگزین ۵۰ درصد از وعده‌های غذایی اصلی کنند این کار بهترین روش مصرف میوه‌ها و سبزیجات است علاوه بر آن می‌توان در میان وعده‌ها فقط میوه و سبزی خورد. اگر از میوه و سبزی به این دو روش استفاده شود، فرد دچار مشکل گوارشی نمی‌شود یا علایم اندک ایجاد شده با تداوم مصرف میوه‌ها و سبزی‌ها از بین می‌رود.

خدمت در پايان درباره ميوههايي كه بيشتر افراد را دچار علايم بيماريهاي گوارشي ميكند، اظهار كرد: هر فردي ميتواند به يك ميوه حساسيت نشان دهد. به عنوان نمونه سيستم گوارش برخي افراد تحمل خيار را ندارد. افرادي كه با مصرف برخي ميوهها دچار علايم گوارشي ميشوند، بايد از مصرف يك يا نوع ميوهاي كه به آن حساسيت دارند خودداري كنند ولي از ساير ميوهها و سبزيجات استفاده كنند.