به گزارش افکارنیوز به نقل از روزنامه همشهری,ساعت ۱۳ پنجشنبه ۲۰ بهمنماه تیمی از ماموران نیروی انتظامی شهرستان خلخال به همراه آمبولانس و پزشک در طرح خدمترسانی به روستاهای محروم به روستای غفور آباد کلاج که در حدود ۱۶کیلومتر با شهرستان خلخال فاصله داشت رفتند.

پزشک معالج برای ویزیت وارد روستا شده بود که ناگهان مردی هراسان به مامور پلیس مراجعه کرد و گفت که یکی از آشنایانش باردار است و چون جاده‌ها به خاطر سقوط بهمن و کولاک بسته شده او ۳ روز است که در روستای دیگری از شدت درد به‌خود می‌پیچد و هیچ کس نتوانسته به او کمک کند.

مامور پلیس که رانندگی آمبولانس را به‌عهده داشت بلافاصله با هماهنگی‌های لازم به سمت روستای آقبلاغ که ۳ کیلومتر با آنها فاصله داشت حرکت کرد. او بعد از رسیدن به محل با رساندن زن باردار به بیمارستان او و فرزندش را از مرگ حتمی نجات داد. خانواده این زن و مسئولان بیمارستان به خاطر این اقدام انساندوستانه و سرعت عمل راننده آمبولانس از او تشکر کردند چون اگر دقایقی دیرتر او به بیمارستان می‌رسید ممکن بود جانش را از دست بدهد.

گفت‌وگو با مأمور فداکار

مهدی ناصری استوار یکم نیروی انتظامی خلخال که با اقدام بموقع زن باردار را به بیمارستان رساند تا فرزندش را به دنیا بیاورد، گفت: ظهر پنجشنبه به همراه راننده لودر راه و ترابری و یک پزشک به سمت روستاهای محروم رفتیم. طرح خدمات به روستاهای اطراف شهرستان خلخال به مناسبت دهه‌فجر اجرا می‌شد.

چون در این مدت بارش برف و کولاک و سردی هوا رفت‌وآمد افراد روستایی را به شهر مختل کرده بود، کادر پزشکی برای معالجه و در اختیار گذاشتن دارو به ‌روستاها رفتند تا با خدمات رسانی به روستائیان کمک کنند. من نیز راننده آمبولانس بهداری پلیس بودم. وی افزود: در حالی‌که برنامه داشتیم تا به چند روستای اطراف سری بزنیم و پزشکان خدمات‌رسانی را انجام دهند، مردی به سمت من آمد و گفت که زن ۱۷‌ساله‌ای ۳‌روز است که درد زایمان دارد و به خاطر بسته بودن جاده‌ها خانواده‌‌اش و اهالی روستا نتوانسته‌اند او را به بیمارستان برسانند.

او می‌گفت که اهالی روستا چندین بار سعی کرده بودند او را به شهر برسانند اما موفق نشدند و در کولاک گرفتار شدند. به همین خاطر خطر مرگ او را تهدید می‌کند. وقتی این موضوع را شنیدم بلافاصله با سرهنگ حسین بهمنی فرمانده شهرستان خلخال تماس گرفتم و با هماهنگی وی به سمت روستای آقبلاغ رفتیم تا زن باردار و فرزندش را از خطر مرگ نجات دهیم.

وی ادامه داد: برای این کار از یک راننده لودر کمک گرفتیم. راننده لودر جلوتر از من حرکت می‌کرد تا راه را باز کند. در حدود ۲‌متر برف آمده بود و کولاک شدیدی بود. او ادامه داد: ساعت حدودا ۱۷:۳۰ بود که به روستا رسیدیم. زن جوان را بلافاصله سوار بر آمبولانس کردیم و به سمت بیمارستانی در شهرستان خلخال رفتیم. تمام فکرم نجات این زن و فرزندش بود. او درد شدیدی داشت تا جایی که بستگانش هم امیدی به زنده ماندن او نداشتند.

اما من پایم را روی پدال گاز گذاشتم و از همان راهی که لودر باز کرده بود رفتم و دعا می‌کردم او زنده بماند تا برای افراد روستا و خانواده‌‌اش خبر خوشی داشته باشم. وی افزود: بعد از ۴۵‌دقیقه او را به بیمارستانی در شهر خلخال رساندم و خوشبختانه با تلاش پزشکان دختر این زن به سلامت به دنیا آمد و خدا را شکر، هم مادر سالم بود و هم فرزند.

این بهترین و شیرین‌ترین خاطره دوران کاری‌ام در نیروی انتظامی است که توانستم ۲‌نفر را با کمک خدا نجات دهم و مهم‌تر اینکه کودک وی نیز سلامت متولد شده و نه تنها خانواده وی خوشحال شدند بلکه همه اهالی محل نیز از شنیدن خبر سلامت این مادر و فرزند شادی کردند.