به گزارش مهر، غلامحسین محسنی اژه ای روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره افزایش زورگیری و جرائم خشن در کشور گفت: پلیس و دستگاه قضائی تاکنون در این رابطه به شهروندان چندین بار هشدارهای لازم را داده اند، این افراد که اقدام به سرقت پول مردم می کنند، افرادی پست هستند که طی یکی دو سال اخیر دستگاه قضائی برخورد شدید و جدی با آنها داشته است به طوریکه در بعضی از پرونده ها شاهد صدور حکم اعدام در ملاء عام برای این افراد شرور بوده ایم.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره ادعای مدیرعامل سابق بانک ملی که خود را از اتهامات وارده مبری دانسته بود، گفت: در بانک صادرات و ملی تخلف صورت گرفته بود که افرادی در این زمینه تحت تعقیب قرار گرفتند، تعدادی از آنها در حال حاضر در زندان هستند و بخشی دیگر نیز با قرار مناسب آزاد هستند.

سخنگوی دستگاه قضا همچنین از پیگیری پرونده ترور دانشمندان هسته ای در دادگاههای بین المللی خبر داد و افزود: از مدتی پیش دستگاه قضایی در این رابطه ورود پیدا کرده و اقدامات خود را تشدید کرده ایم.

خبرنگاری پرسید حکم ۶ ماه حبس برای فائزه هاشمی به خاطر مصاحبه با رسانه های ضد انقلاب بوده یا این حکم برای تمام اتهامات او صادر شده است، که محسنی اژه ای در اینباره گفت: این مجازات در رابطه با دو اتهامی بود که در کیفرخواست به آن اشاره شده بود، هنوز حکم قطعی نشده و نمی توان در رابطه با نوع اتهامات صحبت کرد.

وی همچنین درباره دلایل شکل گیری پرونده فساد مالی اخیر نیز گفت: عوامل متعددی در شکل گیری این پرونده نقش داشتند که ضعف نظارتی و نفوذ افراد در آن نقش مهمی داشت.

محسنی اژه ای همچنین در پاسخ به پرسشی درباره دادگاه رسیدگی به جرائم اطفال نیز گفت: بعضی از افراد خودشان نمی توانند از خود حمایت کنند، که کودکان از این جمله هستند در این زمینه قانون باید حمایت بیشتری را از آنها انجام دهد، در خصوص قانون جدید مجازات اسلامی نیز هر زمان ابلاغ شود، دستگاه قضائی ساز و کار اجرا را فراهم می کند.

خبرنگاری درباره آخرین وضعیت پرونده کوی سبحان و دادستان سابق تهران پرسید که محسنی اژه ای در پاسخ گفت: در رابطه با پرونده کوی سبحان حکم صادر شده است، اما در رابطه با پرونده دادستان سابق تهران وی به قرار صادره اعتراض کرد که پرونده به دادگاه فرستاده شد، قاضی دادگاه نیز قرار صادر شده را نقض کرد