داوری جشنواره رسانه‌های شهری به انجمن صنفی روزنامه‌نگاران رسید

 پوریا سوری سرپرست معاونت روابط عمومی شهرداری تهران ظهر امروز در نشست خبری سومین جشنواره رسانه‌های شهری که در مرکز ارتباطات بین‌الملل شهرداری تهران برگزار شد، گفت: برگزاری این جشنواره در حوزه رسانه و مطبوعات سابقه طولانی دارد و ما در دوره اخیر مدیریت شهری تلاش کردیم که این جشنواره با ویژگی‌های جدیدتری برگزار شود.

وی با اشاره به گذشت 15 ماه از مدیریت شهری جدید گفت: در این مدت اخبار رسانه‌ای را حلاجی کردیم و طی فرایندی گرد هم آوردیم و خط خبری که در فتح شهر بوده را رصد کردیم و تلاش می‌کنیم این جشنواره محفلی برای قدردانی از رسانه‌ها باشد که تلاش کردند از مدیریت شهری انتقاد کنند و صدای مردم را به گوش مسئولان برسانند تا بدانند جامعه چه چیزی می‌خواهند.

سوری با بیان اینکه در این جشنواره رسانه‌ها به هم نزدیک می‌شوند و حرف‌های یکدیگر را بهتر می‌شنوند، گفت: این فضا باعث می‌شود اتفاقات راهگشایی رخ دهد، زیرا جشنواره موجب تحرک در بدنه رسانه‌ای کشور می‌شود و فضایی را برای تولیدات اثرگذار ایجاد می‌کند.

سرپرست معاونت روابط عمومی شهرداری تهران با تأکید بر اینکه این جشنواره فرصتی است تا به سمت روزنامه‌نگاری تحقیقی برویم اظهار کرد: علاوه بر رسانه‌های شهری روزنامه‌نگاران فرهنگی و محیط زیست هم می تواند در این جشنواره شرکت کنند و آثاری که مردم را با میراث فرهنگی بیشتر آشنا می‌کند به جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه این جایزه فقط برای تهران نیست و یک جایزه شهری است تا کسانی که در سایر شهرها فعالیت می‌کنند بتوانند آثار خود را ارائه دهند گفت: متقاضیان شرکت در جشنواره می‌توانند تا 20 آذر آثار خود را ارسال کنند.

سوری با بیان اینکه جشنواره تخصصی از سال 79 برگزار شد، گفت: روزنامه‌نگاری تخصصی یک ضرورت است و برای تقویت آن راه‌های مختلفی وجود دارد که یک راه آن هم شرکت روزنامه‌نگاران در جشنواره است.

سرپرست معاونت روابط عمومی شهرداری تهران تصریح کرد: داوری جشنواره در دو سطح کارشناسی و فینال برگزار خواهد شد و داوران هنگام داوری فقط اثر را می‌بینند و نام رسانه یا پدید آورنده اثر مخفی می‌ماند.

وی با بیان اینکه برای تولیدات رادیویی و تلویزیونی بخش ویژه داریم خاطر نشان کرد: یک حوزه هم به نام مولتی مدیا داریم که آثار صوتی و تصویری به رسانه‌ها ارسال می‌شود.

سوری با بیان اینکه رویکرد حناچی شهردار تهران در مورد جشنواره این بوده که یک بخش هم ویژه نقد برگزار شود اظهار کرد: بر اساس محورهای جشنواره تلاش کردیم با انجمن‌های صنف وارد گفتگو  شویم و جلسات زیادی داشتیم که در نهایت تفاهم لازم حاصل شد و داوری اولیه در حوزه مکتوب را به انجمن صنفی روزنامه‌نگاران سپردیم.

سرپرست معاونت روابط عمومی شهرداری تهران خاطر نشان کرد: تا کنون 450 اثر ارسال شده و نفر اول 5 میلیون تومان، نفر دومذ 3.5 میلیون تومان و نفر سوم 2 میلیون تومان جایزه خواهند گرفت.

وی در ادامه با انتقاد از حضور سلبریتی‌ها در جشنواره پیشین رسانه‌های شهری گفت: در تیم داوری ما چنین روحیه‌ای وجود ندارد که یک شخصیت تلویزیونی را با رسانه‌ها جابه‌جا کنیم و این یک فرصت است تا حرفه‌ رسانه‌ای را اعیار سنجی کنیم