به گزارش افکارنیوز به نقل از ایسنا,حجتالاسلاموالمسلمين سيدمحمدرضا فقيهي در اين همايش كه امروز دوشنبه در دانشكده علوم دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد، اظهارداشت: ستاد عمره دانشجويي از سال ۷۵ كار خود را با همت و تلاش حجتالاسلاموالمسلمين ابوترابي، با اعزام يك كاروان از دانشگاه تهران آغاز كرد.

وی ادامه‌داد: در سال ۷۵ یک کاروان ۱۲۰ نفره اعزام شد در حالی‌که با توجه به رشد و ارتقاء ستاد عمره دانشجویی، امسال شاهد اعزام بیش از ۳۰ هزار نفر از دانشگاهیان کشور به عمره مفرده هستیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور گفت: ستاد سه شعار اساسی دارد شعار نخست؛ عمره دانشگاهیان باید آسان، ارزان و با کیفیت برگزار شود.

فقیهی افزود: ستاد عمره دانشگاهیان برای آسان بودن این سفر برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد؛ یکی از اقداماتی که برای آسان بودن آن انجام شد این بود که دانشگاهیان خارج از نوبت به عمره مفرده مشرف می‌شوند.

وی ادامه‌داد: همچنین برای ارزان بودن عمره دانشگاهیان با بعثه مقام معظم رهبری، هواپیمایی کشور و نهادهای دیگر هماهنگی‌هایی در این زمینه انجام شد. عمره دانشگاهیان در مقایسه با عمره‌های دیگر حدود ۱۰۰ هزار تومان ارزان‌تر است. در زمینه با کیفیت شدن این سفر، ما هرگز سعی نکردیم کیفیت را فدای کمیت کنیم. در بخش اسکان عمره‌گزاران هم تلاش بسیاری صورت گرفت تا هتل‌های خوبی در اختیار عزیران قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن شفیعی مسئول شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان نیز در این همایش گفت: ۱۱۷۰ نفر از دانشجویان، اساتید و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌های استان امسال به عمره مفرده مشرف می‌شوند.

وی اظهار کرد: ۴۸۰ نفر از مشرف شدگان به این سفر پر معنویت را دانشجویان تشکیل می‌دهند که در قالب چهار کاروان اعزام می‌شوند.

وی گفت: این سفر فرصتی بسیار خوب و با معنویت است؛ به طور قطع موثرترین و ارزشمندترین برنامه فرهنگی در دانشگاه‌ها همین سفر عمره مفرده است.

رییس دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان افزود: تلاشی که در سطح کشور و استان صورت می‌گیرد، حقیقتا کاری بسیار سنگین و پر حجم است. در سراسر کشور به ازای هر یک نفر اعزامی، ۱۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند؛ تعداد کل ثبت‌نام‌کنندگان عمره دانشگاهیان ۳۰۰ هزار نفر بوده‌است.

شفیعی با اشاره به‌ اینکه از این تعداد ۳۰ هزار نفر در قالب ۲۵۰ کاروان اعزام می‌شوند، ادامه‌داد: تمام تلاشی که دراین مجموعه صورت می‌گیرد به این امید است که اعزامیان از معنویات سفر بهره شخصی ببرند و هم این‌که بخشی از معرفت، نورانیت و معنویت را به فضای دانشگاه‌ها و هر جا که هستند، منتقل کنند و پس از بازگشت سفیر روحانیت، معنویت و نورانیت باشند.

وی اظهار کرد: به ‌حمد الله عمره مفرده دانشجویی در سال‌های اخیر در مجموعه عمره‌های اختصاصی، موفق‌ترین برنامه عمره است. امیدواریم خداوند توفیق دهد که دانشگاه‌های ما که بخش موثر و تعیین‌کننده هستند، بتوانند با اقتدار مسیر جهاد علمی را دنبال کنند و با معنویت و تلاش در حوزه فضیلت‌های اخلاقی جلوه‌های خوبی را به نمایش بگذارند.