به گزارش افکار نیوز به نقل ازآفتاب، این روزها با اینکه ما از ضررهای نمک باخبر هستیم باز هم بدون توجه از نمک مصرف می کنیم. روزانه ممکن است میزان زیادی نمک بدون توجه مصرف کنیم که ما را به سمت بیماری های فشار خون و دیگر بیماری های قلبی می کشاند.

در تمام طول تاریخ همیشه پزشکان از مضرات نمک گفته اند و استفاده آن را ممنوع کرده اند. نمک می تواند میزان خطر بیماری های قلبی را افزایش دهد همچنین استفاده زیاد از نمک می تواند باعثایجاد سرطان های مختلف نیز شود.

این روزها با اینکه ما از ضررهای نمک باخبر هستیم باز هم بدون توجه از نمک مصرف می کنیم. روزانه ممکن است میزان زیادی نمک بدون توجه مصرف کنیم که ما را به سمت بیماری های فشار خون و دیگر بیماری های قلبی می کشاند.

در اینجا چند راه را برای کاهش میزان نمک مصرفی ارائه می دهیم که می توانید از آن استفاده کنید:

به مرور نمک را قطع کنید:

اگر شما به خوردن غذاهای خوش نمک عادت کرده اید و از آن ها لذت می برید این کار برای شما بسیار سخت است که دیگر مصرف نمک را قطع کنید. برای اینکار بهتر است تا به مرور از نمک مصرفی خود کاهش دهید. در ابتدا ممکن است غذاها مقداری بد طعم به نظر برسند اما پس از گذشت زمان به این نوع غذاها عادت می کنید و خیلی راحت خود را از بیماری های متفاوت نیز نجات داده اید. سعی نکنید در این مدت به شیوه های متفاوت خود را گول بزنید برای مثال به جای نمک از نمک دریایی یا غیره استفاده نکنید.

اول غذا را بچشید:

بسیاری از افراد قبل از اینکه غذا را بچشند تنها نزدیکترین نمکدان را برداشته و بر روی غذای خود می پاشند. این کار یکی از بدترین عاداتی است که یک نفر می تواند داشته باشد. برای اجتناب از این کار تنها کافی است ابتدا غذا را بچشید. بعد ازچشیدن متوجه خواهید شد که تا به حال اشتباه می کردید. در ضمن می توانید نمکدان را به طور کلی از سفره خارج کنید.

از ادویه استفاده کنید:

بیشتر ما فکر می کنیم که تنها نمک است که می تواند غذاهارا خوشمزه کند در خالی که ما دنیای از ادویه ها داریم و می توانیم از این ادویه ها استفاده کنیم. بیشتر این ادویه ها می توانند به راحتی جای نمک را بگیرند و به جای اینکه به بدن شما آسیب وارد کنند، سلامت شما را نیز تامین کنند.

از سبزیجات تازه استفاده کنید:

سبزی ها یکی از منابع سرشار ویتامین و مواد دیگر هستند که می توانند در دوره ترک اعتیاد به نمک شما را کمک کنند. در ابتدا به این نکته اشاره کنیم که حتما باید از سبزیجات تازه استفاده کنید و فکر سبزی های بسته بندی را از ذهن خود خارج کنید. سبزی های تازه دارای مقداری نمک طبیعی هستند و می توانند مقدار لازم برای بدن شما را تامین کنند پس راهیی هستند برای اینکه نمک دان ها را کنار بگذاریم.