به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه شرق، نهم بهمن سه سال قبل زني به ماموران پليس شكايت كرد و گفت سعيد شوهرخواهرش، وحيد شوهرش را به قتل رسانده است.

مردی که متهم است باجناقش را با ضربه چاقو به قتل رسانده برای دومین بار در برابر هیات قضات دادگاه کیفری استان تهران از خودش دفاع خواهد کرد. به گزارش خبرنگار ما، نهم بهمن سه سال قبل زنی به ماموران پلیس شکایت کرد و گفت سعید شوهرخواهرش، وحید شوهرش را به قتل رسانده‌ است.

این زن در توضیح آنچه اتفاق افتاده بود به ماموران کلانتری اسلام‌آباد کرج گفت: وحید به خانه آمد و گفت سعید خواسته است به خانه‌اش برویم.

وحید خیلی اصرار کرد به آنجا برویم. من لباس‌هایم را پوشیدم و به سمت خانه شوهرخواهرم رفتیم. وقتی رسیدیم من داشتم با خواهرم صحبت می‌کردم که یکدفعه متوجه شدم وحید و سعید باهم جروبحثمی‌کنند. هاشم شوهرخواهر دیگرم هم آنجا بود. او سعی می‌کرد آنها را آرام کند اما وحید و سعید خیلی به هم فحش می‌دادند.

سعید به شوهر من می‌گفت چرا پشت سرم حرف زدی و گفتی من معتاد هستم. هرچه شوهرم می‌گفت چنین چیزی نگفته است سعید قبول نمی‌کرد. بعد یکدفعه دیدم سعید با چاقو ضربه‌ای به وحید زد و شوهرم غرق در خون روی زمین افتاد. این زن ادامه‌ داد: هاشم همسرم را سوار ماشین کرد و به بیمارستان رساند اما وحید فوت شد.

با شکایت زن جوان تحقیقات ماموران آغاز شد. آنها در ابتدا به همراه بازپرس پرونده به بیمارستان رفتند و جسد را مورد بررسی قرار دادند. با انتقال جسد به پزشکی قانونی ماموران راهی خانه سعید شدند و او را بازداشت کردند.

سعید بلافاصله بعد از بازداشت به قتل باجناقش اعتراف کرد و گفت: از وقتی داماد این خانواده شدم وحید با من بد شد. او مرتب من را اذیت می‌کرد و حرف‌هایی می‌زد که زندگی‌ام نابود شود.

همسرم خیلی اذیت می‌شد و می‌گفت خانواده‌اش او را تحقیر می‌کنند. آنها حرف‌های وحید را باور کرده‌ بودند و مرتب به زنم سرکوفت می‌زدند. قبل از این اتفاق از همسرم خواسته بودم برایم تعریف کند تا بدانم وحید چه گفته ‌است. می‌خواستم در این باره با وحید صحبت کنم. زنم خیلی ناراحت بود، می‌گفت: وحید به پدرزنم گفته من موادفروش هستم و زنان فاسد را سوار ماشینم می‌کنم و مواد هم می‌کشم. خانواده همسرم باور کرده ‌بودند من این کارها را کردم به همین دلیل با من بدرفتاری می‌کردند و به زنم سرکوفت می‌زدند.


متهم در ادامه گفت: برای اینکه از زندگی مشترکم محافظت کنم از وحید خواستم به خانه‌ام بیاید تا با او صحبت کنم. وقتی وارد خانه شد، پرسیدم چرا این حرف‌ها را در مورد من زده است. دعوای ما بالا گرفت. وحید روی من چاقو کشید.
هاشم باجناق دیگرم هم بود. او سعی کرد ما را جدا کند. وحید را گرفت که با چاقو به من حمله نکند. من هم چاقویم را درآورده ‌بودم تا اگر وحید به من حمله کرد جلویش را بگیرم. همین‌طور که وحید داشت دست‌وپا می‌زد خواستم او را به عقب هل دهم که چاقو وارد بدنش شد.


با پایان یافتن تحقیقات در دادسرای کرج پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه ۸۰ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده و سعید محاکمه شد.

متهم در جریان محاکمه هم ادعا کرد قصدی در قتل نداشت. او همچنین از اولیای‌دم درخواست بخشش کرد.

با توجه به درخواست قصاص از سوی پدر مقتول متهم به مرگ محکوم شد. با اعتراض سعید پرونده به دیوان‌عالی کشور فرستاده شد. دیوان‌عالی کشور بعد از بررسی پرونده رای صادره را نقض کرد. شعبه رسیدگی‌کننده در مورد علت نقض رای متذکر شد از آنجایی که پزشکی قانونی دقیقا اعلام نکرده علت دقیق مرگ آسیب به کدام اندام داخلی بدن است به نظر می‌رسد برای مشخص شدن علت دقیق مرگ باید این پرسش از سوی دادگاه رسیدگی‌کننده انجام شود.
ضمن اینکه مقتول کودک صغیری دارد که دادگاه درخصوص سهم صغیر از ولی‌دمی که قصد قصاص دارد سوال نکرده‌ است.


با توجه به ايرادات واردهشده، پرونده به شعبه ۷۹ دادگاه كيفرياستان تهران فرستاده شد. روز گذشته قرار بود سعيد يكبار ديگر پاي ميز محاكمه برود كه به دليل اعزام نشدن متهم از زندان رسيدگي به اين پرونده به وقت ديگري موكول شد.