به گزارش افکار نیوز به نقل از شیعه انلاین، یکی از مقلدان حضرت آیت الله سید صادق روحانی از مراجع تقلید قم پرسشی از دفتر ایشان درباره "صیغه دختر باکره بالغه بدون اذن ولی" پرسیده بود. متن پرسش و پاسخ آن مرجع عالیقدر به شرح ذیل است:

پرسش: سلام علیکم.. حاج آقا مگر غیر این است که شما می فرمایید اذن ولی در صیغه دختر باکره اما بالغه رشیده ابدا لازم نیست؟ پس چرا وقتی که با دفتر شما تماس گرفتم شخصی که گوشی را برداشت با تندی پاسخ بنده را داد؟ یکی دو بار تلفنی تماس گرفته ام، ولی برخورد مناسبی صورت نگرفته است، چرا؟ مگر کار خلاف شرع یا حتی مکروهی می خواهم انجام دهم؟ در پایان لطفا به مسئول تلفن دفتر تذکر دهید. والسلام… انشاالله منتظر پاسخگویی - اگر پاسخی باشد - هستم.

پاسخ: باسمه جلت اسمائه - با ابلاغ تحیت و معذرت، از تذکری که داده اید متشکرم. من ازدواج دختر باکره بالغه و رشیده را بدون اذن پدر جایز می دانم و بعضی مراجع نیز مقلدینشان را در این مسأله به من ارجاع داده اند و در دفتر ما احتمال دارد که بعضی افراد که وظیفه دیگری غیر از خدمت به مراجعین دارند پاسخ داده باشند که به هرحال انشاءالله تحقیق می کنیم ببینیم که چه کسی به یک مسلمان که وظیفه شرعیش را سئوال می کند جسارت کرده است و این گونه رفتار نموده است به هرحال باز معذرت می خواهم.