مفتی وهابی: همکاران بی ‏نمازخودرابکشید!

به گزارش افکار نیوز به نقل از ادیان نیوز، در جدیدترین فتواهای منتشر شده از مفتیهای وهابی عربستان سعودی، قتل فردی که نماز نخواند و از این کار خود توبه نکند، واجب اعلام شد.درهمین زمنیه پایگاه خبری العربیه نوشت: اخیرا فتوای شیخ صالح الفوزان که در آن قتل همکار تارکالصلاة واجب شمرده شده ، در پایگاه های اینترنتی و اجتماعی منتشرشده است.

العربیه افزود: «تاریخ انتشار فتوای اولیه فوزان در پایگاه اینترنتی یوتیوب دسامبر سال ۲۰۰۹ است که در پاسخ به سوالی درباره شیوه رفتار با کارمند و همکاری که نماز نمی‌خواند، صادر شده است؛ اما اطرافیان شیخ باردیگر فتوای او را در سطح گسترده ای دراینترنت منتشر کرده اند.»

این مفتی که عضو هیات عالی علمای عربستان سعودی است، در پاسخ به این فتوا گفته است، کسی که نماز نمی‌خواند طبق این حدیثکه میان بندگی و کفر، ترک نماز است، مسلمان نیست. ادله از کتاب و سنت بر کافر بودن تارک الصلاة بسیار است.

این مفتی در پاسخ به این استفتاء که " رفتار ما باید با فرد تارک الصلاة چگونه باشد؟ "، گفت: «باید او را دور کرد بلکه اگر توبه نکرد و بر نماز مراقبت نکرد، کشتن وی واجب است… او توبه می‌کند و اگر توبه نکرد و نماز را ترک کرد، کشته می‌شود… استخدام کردن این فرد از اساس غلط است زیرا کفار بر امور مسلمانان ولایت ندارند و الگویی می‌شوند برای دیگران.»

شیخ صالح بن فوزان بن عبدالله الفوزان، متولد ۲۸ سپتامبر سال ۱۹۳۵ و عضو هیات عالی علمای عربستان سعودی، مجمع فقهی مکه مکرمه، کمیته ناظر بر مبلغان حج و کمیته دائم پژوهش‌های علمی و استفتاءات و امام و خطیب و مدرس مسجد جامع شاهزاده متعب بن عبدالعزیز آل سعود در الملز است. چندی پیش شیخ " عبدالرحمن البراک " از مفتی‌های اعظم عربستان، با حرام اعلام کردن رانندگی برای زنان سعودی، برای زنانی که اقدام به رانندگی کنند، آرزوی مرگ کرده بود.