به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه شرق،اين متهم كه جواني ۲۵ساله است، ساعت ۱۰ صبح روز يكشنبه هفته گذشته وارد بنياد شهيد و امور ايثارگران استان ايلام شد.

این مرد که یک سلاح برنو به همراه ۴۵ فشنگ در دست داشت سراغ رییس اداره را گرفت و وقتی فهمید او در محل کارش حضور ندارد با تهدید پنج نفر از کارمندان را گروگان گرفت. او برای اینکه گروگان‌های خود را بترساند، پنج تیر هوایی نیز شلیک کرد. دقایقی پس از این ماجرا موضوع به اطلاع پلیس رسید و ماموران ساختمان بنیاد را تحت محاصره درآوردند و ابتدا سعی کردند با جوان ۲۵ ساله وارد مذاکره شوند تا از خواسته او اطلاع یابند.

از طرفی مراد روشنی، رییس بنیاد شهید ایلام بعد از اینکه در جریان ماجرا قرار گرفت و فهمید مرد گروگانگیر با او کار دارد، تلفنی با وی تماس گرفت و با او صحبت کرد. سرانجام بعد از گذشت ساعتی مذاکرات پلیس با مرد مسلح نتیجه‌بخش شد و او با آزاد کردن پنج کارمند سلاحش را زمین گذاشت و تسلیم شد


این مرد سپس تحت ‌بازجویی قرار گرفت و گفت: «من عاشق دخترعمویم بودم و می‌خواستم با او ازدواج کنم، چند مرتبه نیز از وی خواستگاری کردم اما هر دفعه بهانه‌ای آورد و جواب رد می‌داد تا اینکه دفعه آخر گفت با پسر جوانی به‌نام علی روشنی قرار ازدواج گذاشته است و آنها به‌زودی عقد خواهند کرد. بعد از شنیدن این موضوع احساس کردم دنیا به آخر رسیده است باید کاری می‌کردم تا روشنی از ازدواج با دخترعمویم منصرف شود و به عقد من دربیاید. بعد از مدتی جست‌وجو فهمیدم روشنی رییس بنیاد شهید است، برای همین به آنجا رفتم و کمی تحقیق کردم و با این تصور که خواستگار دخترعمویم پسر او است تصمیم گرفتم دست به گروگانگیری بزنم تا با تهدید روشنی را وادار کنم خواستگاری‌اش را پس بگیرد.»


ماموران در ادامه متوجه شدند، رییس بنیاد شهید فرزندی به‌نام «علی» ندارد و متهم به دلیل تشابه اسمی دچار این اشتباه شده و دست به گروگانگیری زده است. در همین حال مراد روشنی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام در این رابطه به «مهر» گفت: دوشنبه دو هفته قبل در بنیاد شهید ایلام ملاقات عمومی داشتیم و به دلیل حضور ایثارگران در بنیاد شهید، اداره بسیار شلوغ شده بود.

در همین روز فردی به من مراجعه کرد و گفت: روشنی شما هستید؟ پاسخ دادم بله، آن موقع احساس کردم او ایثارگر است و مشکلی دارد، آن فرد دوباره پرسید، علی پسر شماست؟ گفتم خیر من دو پسر به نام‌های محمدصادق و مجتبی دارم که هر دو متأهل هستند. او اطلاعات دیگری خواست و بنده پاسخ دادم و وقتی متوجه شد من را با فرد دیگری اشتباه گرفته است، معذرت‌خواهی کرد و رفت. روشنی افزود: متاسفانه این فرد با وجود عذرخواهی که کرده بود، روز یکشنبه ۲۳ بهمن‌ در حالی که یک اسلحه برنو به همراه ۴۵ فشنگ را حمل می‌کرد، وارد بنیاد شهید ‌شد و چون من آن روز در اداره نبودم، پنج نفر از همکارانم را به گروگان گرفت



رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران ايلام خاطرنشان كرد: در طول مدت گروگانگيري، اين فرد با اسلحه همكارانم را تهديد ميكرد و وقتي من متوجه اين موضوع شدم به صورت تلفني با او در ارتباط بودم و سعي در هدايت و مديريت وي داشتم تا اينكه نيروي انتظامي با تاكتيك خاصي وارد عمل شد و فرد گروگانگير را دستگير كرد و گروگانها در سلامت كامل آزاد شدند. وي گفت: پرونده اين اقدام غيرانساني و ضدامنيتي متهم در جريان است و توسط مقامات قضايي و امنيتي ايلام در حال بررسي است.