ایستگاه مترو تجریش افتتاح شد

به گزارش افکار نیوز به نقل از ایسنا،محمدباقر قاليباف در حاشيه مراسم افتتاح ايستگاه تجريش در خط يك مترو تهران به ويژگيهاي ايستگاه تجريش واقع در شماليترين نقطه خط يك مترو تهران اشاره كرد و گفت: از آنجا كه اين ايستگاه در ابتداي خط مترو قرار دارد بايد در آينده پاركينگي براي توقف قطارها ساخته شود.

قالیباف با اشاره به عزم شهرداری تهران برای تحقق برنامه توسعه پنج‌ساله اظهارکرد: هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ کیلومتر خط مترو به بهره‌برداری رسیده است تا پایان برنامه پنج‌ساله این میزان باید به ۲۱۸ کیلومتر برسد.

وی در ادامه با اشاره به توقف تجهیزات ساخت ۱۴۴ واگن در بندرعباس از حدود ۳ تا ۵ ماهه پیش اظهار کرد: ترخیص این تجهیزات به دلیل عدم تامین نقدینگی و مشکلات بانکی و گمرکی میسر نشده است.

شهردار تهران یادآور شد: ۵۰ درصد هزینه ساخت مترو بر عهده شهرداری و ۵۰ درصد بر عهده دولت است که این تعهدات هنوز محقق نشده است.

قالیباف با اشاره به برنامه توسعه خط چهار مترو تا رسیدن به ایستگاه اکباتان یادآور شد: ساخت خط سه نیز که از جنوب غرب تهران آغاز می‌شود و تا منطقه ازگل ادامه می‌یابد در سال آینده دنبال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره لیست‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا زمانی که در شهرداری هستم و مسئولیت کار فنی دارم در حوزه مسائل سیاسی اظهارنظر نمی‌کنم.

شهردار تهران با بیان اینکه درباره لیست‌های انتخاباتی اظهارنظر نمی‌کنم در عین حال ابراز امیدواری کرد که اصولگرایانی معتدل و با عقلانیت که کار را با تدبیر دنبال می‌کنند مورد انتخاب مردم قرارگیرند.

وی ادامه داد: از آنجا که مجلس در کار ما بسیار تاثیرگذار است امیدوارم اصولگرایانی معتدل و با عقلانیت که کار را با تدبیر دنبال می‌کنند مورد انتخاب مردم قرار گیرند تا مجلسی کارآمد و تاثیرگذار داشته باشیم که هم براجرای قوانین نظارت کنند و هم در تدوین قوانین ایفای نقش کنند.