به گزارش افکار نیوز ،محمدرضا مردانی رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتوگو با فارس، با اعلام این خبر گفت: تا صبح روز یکم اسفندماه سال جاری، ۲۷۵ دانشگاه کشور در فراخوان جذب اعضای هیئت علمی دانشگاههای کشور شرکت کردند و برای جذب اعضای هیئت علمی اعلام نیاز داشتند.

وی افزود: این ۲۷۵ دانشگاه که برای جذب اعضای هیئت علمی اعلام نیاز خود را اعلام کرده‌اند، حدود ۱۲ هزار نیاز را در رشته‌ها و گرایش‌های مختلف اعلام کردند.

مردانی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۴ هزار متقاضی برای جذب در هیئت علمی دانشگاه‌های کشور ثبت‌نام کردند که از میان آنان حدود ۳ هزار نفر تعیین اولویت کرده و سایر متقاضیان منتظر بودند تا دانشگاه‌ها نیازهای خود را قطعی کنند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم تصریح کرد: متقاضیان برای جذب در هیئت علمی دانشگاه‌ها تا ۱۵ اسفند سال جاری فرصت دارند تا در سایت اعلام شده ثبت‌نام کرده و مدارک و مستندات خود را بارگذاری و ۳ اولویت تعیین کنند.

وی در ادامه گفت: توصیه ما به متقاضیان این است که دیگر فرصت را از دست ندهند و در اسرع وقت ثبت‌نام و اولویت‌بندی کنند.

مردانی با اشاره به اینکه متقاضیان با دقت اولویت‌های خود را تعیین کنند اظهار داشت: در مقطع کارشناسی‌ارشد تقاضاها بسیار کم است و به همین دلیل باید متقاضیان به خصوص درباره دانشگاه‌های غیر انتفاعی، دانشگاه‌های جدیدالتاسیس و دانشگاه‌های خارج از مرکز دقت‌نظر داشته باشند.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی وزارت علوم با اشاره به اینکه متقاضیان در تعیین اولویت خود به بومی بودن توجه ویژهای داشته باشند، گفت: در فروردینماه سال ۹۱ پروندههای متقاضیان بررسی میشود و جذب این متقاضیان برای سهمیه سال ۹۱ است.