چند نکته طلایی برای شستن فرش ها

به گزارش افکار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، فرش نامی آشنا برای ایرانیان است. این هنر بی بدیل و دست باف که قدمتی چند هزار ساله دارد و با تار و پود زندگی مردمان این سرزمین گره خورده است. امروزه در بسیاری از خانه های ایرانی می توان چندین تخته فرش را پیدا کرد. عده ای ترجیح می دهند که از قالیشویی های مخصوص استفاده کنند ، اما عده ای نیز هر ساله در منزل اقدام به شستشوی فرش ها می کنند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با روش هایی برای شستشوی فرش آشنا کنیم.

_ ابتدا فرش در محیطی با اندازه مناسب، مثل حیاط یا پشت بام منزل خود پهن کنید.

_ قبل از شروع شستشوی فرش سعی کنید تا فرش را به خوبی جارو کرده یا تکان دهید تا گرد و غبار یا هر نوع جسم خارجی که بر در فرش وجود دارد از بین برود.

_ برای شستشوی فرش بهتر است که از آب سرد، شامپو فرش یا شامپوهای عادی و یا صابون به همراه یک فرچه استفاده کنید.

_ برای شروع شستشو سعی کنید تا ابتدا سطح فرش را با سرد شستشو دهید. اطمینان حاصل کنید که آب به تمامی نقاط فرش رسیده باشد.

_ سپس مقداری شامپو را بر روی نقاط مختلف فرش ریخته و سپس با استفاده از فرچه به شستن بخش های مختلف فرش بپردازید.



_ پس از ۵ دقیقه شستن بخش های مختلف فرش با فرچه، بایستی عمل آب کشی را آغاز کنید. در این مرحله شما به مقدار زیادی آب نیاز دارید چون که فرش قابلیت جذب بالایی داشته و ممکن است که ترکیبات حاوی شامپو یا صابون را به خود جذب کند.

_ پس از پایان مراحل آب کشی شما نیاز دارید تا فرش را به مدت ۵ ساعت در سایه آویزان کنید تا خشک شود. عده ای از کارشناسان معتقدند که در معرض آفتاب قرار گرفتن فرش موجب کم رنگ شدن رنگهای به کار رفته در فرش می شود. البته این عامل به نوع مواد به کار رفته در فرش شما نیز مربوط شده و برای تمامی فرش ها صدق نمی کند.