دستگیری جاعل چک پول و اسکناس تقلبی

به گزارش افکار نیوز به نقل از برنا, سرهنگ قدسی فرمانده انتظامی شهرستان دماوند شرق تهران اظهار داشت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه راننده یکدستگاه خودرو پراید با خرید ۵ راس احشام درقبال وجه نقد، ۴۹ قطعه ایران چک تقلبی پرداخت کرده است، بلافاصله مأموران پاسگاه جابان مسوول رسیدگی به پرونده شدند.

وی ادامه داد: مأموران با اخذ مشخصات ظاهری متهم حین کنترل خودروهای عبوری، وی را در زمان کوتاهی شناسایی که متهم به محض مشاهده ماموران در حالی‌که قصد فرار داشت طی یک تعقیب و گریز طولانی به دام افتاد.

سرهنگ قدسی افزود: در بازرسی اولیه از متهم ۲۷ ساله تعداد ۱۳ فقره ایران چک ۵۰۰ هزار ریالی تقلبی کشف و متهم در تحقیقات و بازجوئی‌های مقدماتی به بزه انتسابی اعتراف کرد.

این مقام مسوول ادامه داد: مأموران با اتخاذ تدابیری هوشمندانه و اقدامات پلیسی، محلی که در آن متهم اقدام به جعل چک پول‌ها و اسکناس می‌کرد را شناسایی ومورد بازرسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان دماوند با اشاره به کشف یک دستگاه چاپگر رنگی پیشرفته تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم یک دستگاه چاپگر رنگی پیشرفته که برای چاپ چک واسکناس از آن استفاده می‌شد، ۱۲۲ قطعه ایران چک۵۰۰ هزار ریالی تقلبی، ۱۱ قطعه اسکناس جعلی ۱۰۰و ۲۰هزار ریالی، چند قطعه اسکناس و چک پول اصل و ۳۴۳ برگ کاغذ جهت جعل اسکناس کشف شد.