به گزارش افکار نیوز به نقل از مشرق، انتخاب يک نمايشگر در آخرين مراحل انتخاب يک رايانه صورت ميگيرد چرا که اين قطعه، بر هيچ قطعه ديگري تاثير نميگذارد و از آنجا که هميشه ميتوان آنرا تعويض کرد، در لحظه ميتواند هزينه را کاهش دهد يعني شما با نگاه کردن به جيبتان، قطعات ديگر را خوب انتخاب کرده و نمايشگر را متوسط يا ارزانقيمت انتخاب ميکنيد تا در مجموع، قيمت رايانه متعادلتر شود.

نمایشگر از آن دسته قطعاتی است که خوبی و بدی آن، نسبت به مدل‌های مختلف آن شناخته می‌شود. چه بسا اگر شما برای مدت‌ها از یک نمایشگر معمولی که به‌درستی کار می‌کند استفاده کنید، به‌ندرت از بد بودن آن گلایه خواهید کرد.

نمایشگر به‌طور مستقیم از کارت‌گرافیک تاثیر می‌گیرد یعنی اگر کارت‌گرافیک خوبی انتخاب کرده‌اید، خروجی خوب آن‌را در یک نمایشگر خوب، خواهید دید و اگر کارت‌گرافیک رایانه شما معمولی یا ضعیف است، حتی بهترین نمایشگر نیز در شرایط خاصی، تصویری معمولی‌‌ یا حتی بد به شما ارائه می‌کند؛ این همان جایی است که باید به مفهوم رزولوشن توجه داشته باشید.

رزولوشن یا وضوح تصویر، حاصل همکاری یک فیلم، بازی یا خروجی گرافیکی با رزولوشن بالا، یک کارت‌گرافیکی خوب که بتواند خروجی را با رزولوشن بالا تولید کند، یک واسط یا کابل مناسب برای اتصال کارت‌گرافیک به نمایشگر و یک نمایشگر با رزولوشن بالاست.

خروجی، تنها در صورتی رزولوشن بالایی خواهد داشت که همه این زنجیره تکمیل شده باشند.

نمایشگرهای امروزی از لحاظ رزولوشن به ۲ دسته Full HD‌‌ و غیر Full HD تقسیم می‌شوند.

Full HD می‌تواند تصاویری با حداکثر رزولوشن ۱۹۲۰x۱۰۸۰ پیکسل را نمایش دهد. باز هم تاکید می‌کنیم که می‌تواند نه این‌که لزوما این‌کار را انجام می‌دهد! این انتخاب یک انتخاب خوب است، به شرطی که شما شرایط را برای به‌کارگیری این توانمندی آماده کرده باشید.

اگر کارت‌گرافیک شما خروجی HD نداشته باشد، این توانایی به‌کار گرفته نمی‌شود.

اگر کارت‌گرافیک و نمایشگر شما به‌طور هم‌زمان قادر به تولید و نمایش خروجی Full HD هستند، شما باید از یک کابل HDMI برای اتصال این ۲ به یکدیگر استفاده کنید، در غیر این‌صورت، داشتن یک نمایشگر با توان رزولوشن بالا، نه تنها باعثافزایش کیفیت نمی‌شود بلکه باعثافت آن نیز خواهد شد.

برای روشن شدن این موضوع، یک عکس با رزولوشن پایین را با گوشی تلفن‌همراه خود نگاه کنید اما همین که این تصویر در نمایشگر رایانه نمایش داده ‌شود، ایرادهای آن نمایان خواهد شد.

یک نمایشگر با توان خروجی بالا که ورودی خوبی دریافت نمی‌کند، تنها ایرادهای تصویر را نمایان‌تر می‌کند.

یک فیلم که روی CDهای معمولی و با پسوند Dat ذخیره شده است، در تلویزیون‌های قدیمی یک معجزه بود اما در نمایشگرهای جدید، یک افتضاح است!

تصاویر کم‌کیفیت در یک نمایشگر Full HD ۱۷ اینچی شاید در حد قابل قبولی باشند اما در یک نمایشگر Full HD ۳۲ اینچی، بسیار بدتر به‌نظر می‌رسند. نمود واقعی این ادعا را می‌توان در تلویزیون‌های باریک و مسطح امروزی دریافت.

اين تلويزيونها خوب هستند اما همگي به يک دستگاه تلويزيون ديجيتال نيازمندند تا ورودي تلويزيون را ارتقا دهند. در صورتيکه ورودي اين تلويزيونها بهوسيله آنتنهاي معمولي تامين شود، تصوير تلويزيون پيشرفته شما، از يک تلويزيون محدب قديمي هم بدتر خواهد بود.