4 پروژه عمرانی با اختصاص 30 میلیارد به بهره برداری می رسد

صبح امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران از 4 پروژه عمرانی شهر بهره‌برداری شد. ایرج معزی درباره 4 پروژه عمرانی تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک فاز دوم پروژه احداث شبکه جمع‌‌آوری و هدایت آب‌های سطحی در خیابان خاوران، مقاوم‌سازی و بهسازی‌ لرزه‌ای پل تقاطع بزرگراه شهید چمران با مسیر ورودی نمایشگاه بین‌المللی شهر تهران و مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل‌تقاطع امام علی و شهید بابایی، اظهار داشت: حدود 30 میلیارد تومان برای این 4 پروژه هزینه شده است که امروز از آنها بهره‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر پروژه‌هایی که در دست اقدام است می‌توان به بزرگراه دولت‌آباد، پروژه شهید بروجردی اشاره کرد که مراحل مختلف آن در دست ساخت است و امیدواریم طبق زمان‌بندی انجام شده به بهره‌برداری برسد.

معزی بیان داشت: ما قول داده‌ایم که در هر فصل یک پروژه را به افتتاح برسانیم که تا کنون توانسته‌ایم در هر فصل دو پروژه را بهره‌برداری کنیم و در سال 97، تا کنون 20 پروژه عمرانی با اعتبار 300 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: پل گیشا نیز یکی از پروژه‌هایی است که در دست اقدام است و امیدواریم تا اوایل مهرماهسال آینده این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم و پل گیشا تبدیل به زیرگذر خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره پروژه تقاطع همسطح بزرگراه شهید حکیم با بلوار المپیک اظهار داشت: این پروژه تقاطع سه سطحی است که در این طرح بزرگراه شهید حکیم در محل تقاطع با بلوار المپیک در تراز موجود ادامه یافته و حرکت شمال ـ جنوبی بلوار به تراز منهای یک منتقل شده و در نهایت گردش ترافیکی شمال به شرق از طریق یک پل جهتی تأمین شده است.

وی بیان داشت: پل جهتی شمال به شرق به طول 195 متر با 8 دهانه و از نوع بتنی است و طول این رمپ جهتی با احتساب مابقی بخش‌ها به 483 متر می‌رسد.

وی درباره جمع‌آوری آب‌های سطحی در محدوده خیابان خاوران بیان داشت: آب‌گرفتگی در این معبر پر تردد شهری به هنگام بارش نذورات آسمانی که از مشکلات قدیمی شهروندان ساکن منطقه 14 است به طور کامل برطرف خواهد شد و این شبکه 4 کیلومتری که 1450 متر از طول آن قبلاً در قالب فاز نخست وارد مدار شده است، آب‌های سطحی را به کانال شهرزاد منتقل می‌کند.

معزی درباره مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل تقاطع شهید چمران با مسیر ورودی نمایشگاه بین‌المللی شهر تهران افزود: این پروژه با قدمتی حدود 45 سال شامل دو دستگاه پل بتنی با عرصه پیش‌تنیده است و در حال حاضر ستون‌های آن دچار آسیب‌دیدگی شده و قرنیزها نیز از بین رفته که باید نسبت به طراحی و اجرای پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی لرزه‌ای پل چمران اقدام شود که این پروژه نیز 5 میلیارد تومان هزینه دارد.