به گزارش افکارنیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران، تغذیه صحیح می تواند شادی و نشاط را برای شما به ارمغان بیاورد و در عین حال اگر از تغذیه خوبی برخوردار نباشید احساس ضعف و بیماری بر شما چیره می شود و روز شما را خراب می کند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با غذاهایی آشنا کنیم که می توانند به شما احساس سیری و در عین حال شادابی و نشاط را منتقل کنند.

تخم مرغ
تخم مرغ به عنوان منبع سرشار پروتئین و آمونواسیدی که بدن به " سروتونین " تبدیل می کند و باعثایجاد احساس شادی در بدن می شود، نقش مهمی در تغذیه صحیح انسان دارد. تخم مرغ همچنین حاوی منابع سرشاری از ویتامین ب است که میزان انرژی در بدن انسان را افزایش می دهد.

سیب زمینی شیرین
سیب زمینی شیرین یک منبع غنی ویتامین ب ۶ است که نقش مهمی در ایجاد احساس شادی و خوشی در انسان دارد. این ماده همچنین دارای مقادیر زیادی از ویتامین آ است که به تقویت سیستم ایمنی بدن انسان کمک می کند.

جوی پوست کنده
این ماده غذایی که بیشتر در تهیه سوپ از آن استفاده می شود دارای منابع غنی " آلکالودس " و " فلاوانولدس " است که در افزایش دادن تاثیرات مثبت ویتامین ب در مورد داشتن احساس شادابی موثر است.



کاهو
کاهو دارای یک ماده خاص به نام " لاکتوکاریم " است که احساس رضایت را در فرد افزایش می دهد. همچنین این ماده غذایی حاوی مقادیر از ویتامین کا است که در استخوان سازی و تقویت استخوان ها کاربرد دارد.

گوشت گوساله
این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی از آهن است که به شما کمک می کند تا بر احساس خستگی غلبه کنید و همچنین منبع سرشاری از ماده معدنی " روی " است.

خشکبار
خشکباری مثل گردو و بادام حاوی ماده " سلنلوم " هستند که می تواند در داشتن احساس خوشی و راحتی به شما کمک کنند و همچنین حاوی پروتئین هایی است که در عضله سازی برای ورزشکاران مفید است.