آخرین وضعیت جمع‌آوری صندوق‌های صدقات کمیته امداد از معابر عمومی

شیران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا تا پایان سال صندوق‌های صدقات در معابر عمومی با توجه به این‌که بعضا مورد تخریب متکدیان و معتادان قرار می‌گیرد، گفت: در دو سال اخیر روش‌های مختلفی را در این خصوص آزمایش کرده‌ایم و در حال حاضر سرعت برنامه‌ها و تجهیزات دیجیتالی بیشتر از گذشته شده است و اپلیکیشن‌ها با کاربری‌های مختلفی ایجاد شده است که دیگر نیازی به استفاده از پول‌های فیزیکی نیست.

وی خاطرنشان کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد درآمدهای کمیته امداد دیجیتالی اخذ می‌‌شود و در خصوص سیل اخیر نیز دیگر کمیته امداد پایگاه‌های زیادی در سطح شهر نزد و تنها با اعلام شماره حساب و کد ussd و دیگر اقدامات دیجیتالی نسبت به دریافت کمک‌های مردمی اقدام کرد.

وی با اشاره به این‌که صندوق‌های صدقات معابر عمومی جمع‌آوری و تبدیل به صندوق‌های منازل و دیجیتال می‌شود گفت: خیلی‌ها اعتقاد دارند که آن پولی که کنار گذاشته‌اند را باید برای صدقه پرداخت کنند که مبلغ آن نیز قابل توجه است و در سال گذشته 39 میلیارد تومان از صندوق‌های صدقات معابر عمومی و منازل جمع‌آوری کرده‌ایم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: بعضی از صندوق‌های صدقات در شهرک‌هایی است که امنیت کامل دارند و تخریب نمی‌‌شوند ولی صندوق‌هایی که بعضا مورد تخریب قرار می‌گیرند یا اصلاح می‌شوند و یا این‌که کلا حذف خواهند شد.

وی تاکید کرد: در کل باید روش‌های دیجیتال جایگزین روش‌های دیجیتالی شود و ما در سال گذشته 10 هزار صندوق صدقات را در معابر عمومی حذف کرده‌ایم و این تعداد از حدود 43 هزار صندوق فعال ما در معابر عمومی است و صندوق‌های جمع‌آوری یا در معرض آسیب بودند یا این‌که بازدهی کمی داشتند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که چه مقدار از پول‌های صندوق‌های صدقات که مورد سرقت قرار گرفته‌اند کم شده است،‌گفت: در کل مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد زیاد است و ما سال گذشته 175 میلیارد تومان کمک‌های مردمی جذب کرده‌ایم که اعدادی که از صندوق صدقات سرقت می‌شود بسیار کم است.

شیران گفت: تنها از شماره 7355 حدودا ماهانه یک میلیارد تومان جمع‌آوری کمک‌های مردمی داشته‌ایم ولی در کل برنامه ما این است که نه تا پایان سال بلکه آرام‌آرام صندوق‌های صدقات در شهر را جمع‌آوری کنیم.