به گزارش افکار نیوز،سميرا کاظمي در گفتوگو با ايسنا،منطقه زنجان، اظهارکرد: در ميان نزاع و دعوايي که با همسر خود داريد، يک لحظه خودتان را جاي او بگذاريد و سعي کنيد تا جايي که ميتوانيد مشکلات، استرسها و احساسات فعلي که دارد را درک کنيد.

وی به لزوم تغییر باورهای غیرواقع‌بینانه در زندگی مشترک اشاره کرد و گفت: باورهایی از قبیل اینکه " یک دعوا یعنی خراب کردن هر چی تا حالا ساخته‌ایم "، " همسرم باید همیشه مرا بفهمد چون همسرم است " و یا " همسرم هیچ‌وقت خودش را عوض نمی‌کند "، " نیازهای همسرم، زمین تا آسمان با نیازهای من فرق می‌کند " ممکن است با ظاهری حق به جانب در ذهن زوجین باشد، ولی این باورها می‌تواند برای زندگی آن‌ها مضر باشد.

این فعال اجتماعی ادامه داد: اگر زوجین بعد از دعوا فکر کنند که دعوا به این خاطر بوده که همسرشان خودخواه است، دیگر جایی برای صلح نمی‌ماند، غالبا رفتار همسران در زمان دعوا تحت‌تاثیر موقعیت قرار می‌گیرد، اگر زوجین بیشتر تامل کنند می‌بینند که همسرشان همیشه این‌گونه عمل نمی‌کند و با اینکه رفتارش خوب نبوده اما طرف مقابل می‌داند که همسرش او را دوست دارد.

این روان‌شناس، با تاکید بر اینکه زوجین نباید دعوا را به قسمت‌های عمیق رابطه بکشانند، گفت: زوجین باید سعی کنند تا جایی که می‌توانند سطحی دعوا کرده و این دعوا را به جاهای حساس زندگیشان نکشانند، تا بیش از پیش زندگیشان از هر گزندی در امان باشد.

وی ادامه داد: زوجین باید عادت کنند که احساسات خود را صریح به همسرشان بگویند، برای مثال به‌جای اینکه بگوید " حس بیرون رفتن داری " بگوید " برای گردش به بیرون برویم " چراکه در اکثر موارد مردان متوجه منظور واقعی زنان نشده و بالطبع ناراحتی زن نیز دعوایی در پیش خواهد داشت.

کاظمي با بيان اين که زوجين بايد نسبت به معذرتخواهي ديد منفي نداشته باشند، تصريح کرد: حتي اگر همسرتان مقصر بوده و معذرتخواهي نميکند، بهتر است بزرگواري از شما بوده و شما بخشش کنيد.