به گزارش افکار نیوز به نقل از ستاد اطلاع رسانی فرماندهی نیروی انتظامی استانهای تهران و البرز، مهدی کاکوان در تشریح این خبر گفت: در پی دریافت پرونده شکایت شخصی مبنی بر سرقت رفتن مبلغ ۹۰ میلیون ریال از سوی افراد ناشناس از حسابش در ۳۰ بهمن ماه سال جاری در پلیس آگاهی استان البرز بلافاصله پرونده جهت ادامه رسیدگی به پلیس فتا استان ارجاع داده شد.

وی در ادامه اظهار داشت: ماموران پلیس فتا استان البرز در جریان بررسی جزئیات پرونده فوق با استعلام از پرینت حساب شاکی از بانک مربوطه و انجام تحقیقات تکمیلی در این خصوص دریافتند که متهم با تهیه مدارک جعلی به شعب بانک مورد نظر مراجعه وخود را مالک حساب معرفی کرده است.

سرهنگ کاکوان افزود: بررسی‌های دقیق‌تر از پرینت حساب شاکی حاکی از آن بود که متهم پس از معرفی خود اقدام به خرید سکه طلا و مبلغ سی و دو هزار تومان کارت شارژ موبایل نموده است که با شگردهای پلیسی متهم شناسایی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که متهم پس از خریداری شارژها آنها را به افراد دیگری فروخته بود بنابراین، مالکان کارت‌ها پس از شناسایی به پلیس فتا احضار و از طریق آنها متهمان اصلی پرونده که با یکدیگر رابطه خویشاوندی داشتند شناسایی و با اقدام به موقع ماموران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

این مسئول گفت: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های ماموران به جرم خود مبنی بر سرقت از حساب شاکی در چندین مرحله اعتراف کرده و در مواجه با شاکی پرونده مشخص شد که متهمان با مالباخته نسبت فامیلی دارند.

رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان اظهار داشت: در بررسی سوابق کیفری متهمان مشخص شد که متهم دارای یک فقره سابقه کیفری در خصوص جعل کارت ملی و استفاده از سند مجهول، سوء استفاده از عابر بانک شخصی و برداشت مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال در یکی از شهرستان‌ها می‌باشد و قبلا نیز به همین روش اقدام به سرقت مبالغی وجه از کارت‌های عابر بانک کرده است.

گفتنی است، متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و از آنجا روانه زندان شدند.