ارائه مشاوره‌های حقوقی رایگان به شهروندان در نمایشگاه کتاب تهران

سعیدی معاون اجرایی مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضائیه با بیان اینکه قوه قضائیه برای نخستین بار با تجمیع غرفه‌های معاونت‌های مختلف از جمله معاونت حقوقی، معاونت پیشگیری از وقوع جرم، پژوهشگاه قوه قضائیه، مرکز آموزش قوه قضائیه، دیوان عدالت اداری، دانشگاه علوم قضایی، معاونت فرهنگی قوه قضائیه و مرکز مطبوعات و انتشارات و... در  نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور یافته است، اظهار کرد: با عنایت به تجربیات ادوار گذشته و علاقه‌مندی مخاطبان، نیاز جامعه حقوقی و گسترش فرهنگ حقوق عمومی و همچنین ضرورت حضور یکپارچه و مطابق شأن دستگاه قضایی به عنوان یکی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی در بزرگترین رویداد فرهنگی کشور و پیرو تأکید رئیس قوه قضائیه که اطلاع جامع و کامل از سطوح مختلف دستگاه قضایی را به مدد تجربه کاری از نزدیک دارند این حضور احساس می‌شد.

وی افزود: بر اساس بازدید میدانی سال گذشته معاون فرهنگی قوه قضائیه و طی گفتگو و ارائه آسیب‌های حضور گسیخته واحد‌های مختلف دستگاه قضایی، تصمیم گرفته شد امسال در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یکپارچه را تحت لوای غرفه قوه قضاییه داشته باشیم.

معاون اجرایی مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضائیه با اشاره به اینکه در اولین و دومین روز از نمایشگاه، غرفه قوه قضائیه با استقبال خوبی از علاقه‌مندان همراه بوده است، بیان کرد: مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضائیه با ۱۸۰ عنوان کار جدید و در مجموع ۳۵۰ عنوان کتاب از مرکز و همچنین ۱۰۰ عنوان از روزنامه رسمی و بخشی از آثار معاونت پیشگیری از وقوع جرم و معاونت حقوقی که به صورت رایگان عرضه می‌شود، به کار خود ادامه می‌دهد.

سعیدی از انجام مشاوره‌های حقوقی در این غرفه خبر داد و افزود: به منظور کاهش اطاله دادرسی و آموزش حقوق عمومی، انجام مشاوره‌های قضایی به صورت روزانه در این غرفه انجام می‌شود.

مدیر غرفه قوه قضائیه خاطرنشان کرد: همزمان با سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب از ۳۰ عنوان کتاب جدید رونمایی شده و همچنین پژوهشگاه قوه قضائیه نیز نشست‌های قضایی را به صورت زنده و با حضور علاقه‌مندان برگزار می‌کند.