جیب‌بر‌ مترو را شناسایی کنید + عکس

به گزارش افکار نیوز به نقل از فارس، در پی وقوع سرقتهای متعدد جیببری در ایستگاههای مترو سطح شهر تهران، به ویژه در ایستگاههای مترو امام خمینی (ره)، ۱۵ خرداد، صادقیه و دردشت، موضوع برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین در دستور کار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

همزمان با آغاز تحقیقات از مالباختگان، کارآگاهان اداره هفدهم با همکاری مأموران پلیس مترو، مراقبت بیشتر از ایستگاه‌های آلوده و محل وقوع سرقت‌ها را در دستور کار قرار دادند.

با چهره‌نگاری‌های انجام شده و بررسی بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار در زمینه جیب‌بری، تصویر یکی از متهمان سابقه‌دار به اسم جابر ۴۷ ساله که طی سال‌های گذشته چندین‌بار به اتهام جیب‌بری دستگیر و روانه زندان شده بود، شناسایی شد.

با شناسایی جابر، کارآگاهان اداره هفدهم با بهره‌گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم، به محل سکونت وی در جنوب تهران مراجعه اما در تحقیقات اطلاع پیدا کردند که وی از ۳ سال پیش و پس از آزادی از زندان مجدداً به مصرف موادمخدر اعتیاد پیدا کرده و به همین علت از سوی اعضای خانواده طرد شده و در حال حاضر نیز هیچ اطلاع دقیقی درباره وی از سوی خانواده‌اش وجود ندارد.

با تجمیع اطلاعات و شناسایی متهم از سوی تعدادی از مالباختگان که در زمان سرقت، متهم را در ایستگاه‌ها یا داخل قطارهای مترو به خاطر داشتند، تصویر متهم در اختیار تمام واحدهای پلیس مترو قرار گرفت و سرانجام وی در ساعت ۱۱ صبح روز ۳ اسفند از سوی مأموران پلیس مترو مستقر در ایستگاه ۱۵ خرداد مورد شناسایی قرار گرفت که در بازرسی از متهم تعداد چهار دستگاه گوشی تلفن همراه به همراه تعدادی اسناد و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر کشف شد.

با دستگیری جابر، وی به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه ۴ تهران و برای انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت که پس از انتقال به اداره هفدهم، به ده‌ها فقره سرقت و جیب‌بری در ایستگاه‌های مترو سطح شهر تهران اعتراف و انگیزه خود را نیز تأمین هزینه خرید مواد مخدر عنوان کرد.

متهم که اعتیاد بسیار شدیدی به مصرف موادمخدر از نوع تریاک دارد، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: پس از گذشت مدتی که از زندان آزاد شده بودم، مجدداً شروع به مصرف موادمخدر کردم که این‌بار با اعتراض شدید خانواده روبه‌رو شدم.



هر روز و برای تأمین هزینه مواد به عنوان مسافر در ایستگاه‌های مترو می رفتم و با استفاده از شلوغی برخی ایستگاه‌ها که در بیشتر ساعات روز شلوغ هستند، اقدام به سرقت و جیب بری از افراد کرده تا بتوانم هزینه مواد مخدر را تأمین کنم.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش، معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، در توضیح این خبر با اشاره به ساعت ارتکاب سرقت از سوی متهم، گفت: متهم با استفاده از زمان شلوغی ایستگاه‌های مترو در ابتدای روز خصوصا ساعت ۷ تا ۹ صبح و همچنین در زمان تردد مسافران مترو در ساعت‌های پایانی روز از ساعت ۱۷ تا ۲۰ اقدام به سرقت کرده است و وی در طول تحقیقات به ده‌ها فقره سرقت در ایستگاه‌های مختلف مترو و همچنین داخل قطارهای مترو اعتراف کرده است.

وی با اعلام دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوی بازپرس پرونده، گفت: با توجه به وقوع سرقت‌های متعدد مشابه در سطح ایستگاه‌های مترو و احتمال افزایش دیگر جرایم از سوی متهم، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.



وی گفت: از همه مالباختگان و شاکیانی که به شناسایی متهم موفق شده‌اند دعوت می‌شود تا برای طرح شکایت خود به اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.



وی همچنین از همه شهروندانی که از دیگر اقدامات مجرمانه متهم اطلاعاتی در اختیار دارند درخواست میشود تا هرگونه اطلاعات خود را از طریق شماره تماس ۵۱۰۵۵۳۹۱ در اختیار اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند.