اولین مصاحبه با نجفی پس از اعتراف به قتل همسرش+جزئیات

در این مطلب می خوانید:

ماجرای ازدواج دوم محمد علی نجفی

ماجرای کشته شدن میترا نجفی

واکنش نجفی به قتل همسرش

 

گروه اجتماعیمیترا نجفی همسر دوم محمد علی نجفی به علت اصابت گلوله در خانه‌اش به قتل رسیده است.

به گزارش افکارنیوز، به گفته شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران همسر شهردار سابق تهران به ضرب گلوله در آپارتمان شخصی اش در سعادت آباد به قتل رسیده است.

در ادامه نگاهی می اندازیم به بیوگرافی محمدعلی  نجفی از تولد تا شهردار شدن و همچنین ماجرای ازدواج دومش از زبان خانم نجفی:

محمدعلی نجفی متولد 23 دی 1330 در تهران، سیاست مدار است.

 فارغ التحصیل لیسانس ریاضی از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس ریاضی از دانشگاه MIT آمریکا می باشد وی سابقه وزارت و شهرداری تهران را دارد.

 محمدعلی نجفی 19 مرداد 1396 بعنوان شهردار تهران انتخاب شد اما 7 ماه طول نکشید که در 23 اسفند 96 خبر استعفای وی منتشر شد و علت آن نیز ابتلا به بیماری جدید و سرطان عنوان شد.

ماجرای ازدواج دوم محمد علی نجفی

در همان دوران حواشی زیادی بر سر انتصاب نجفی به عنوان  شهردار و استعفای وی مطرح شد. مساله ازدواج دوم نجفی هم سر و صدای زیادی به پا کرد. 8 ماه پس از آن همسر دوم نجفی، میترا نجفی لب به سخن گشود و  و گفت: هر فردی می تواند عاشق شود و ازدواج کند، همه انسان ها تا زمانی که جان دارند حس دوست داشتن در وجودشان است.

افزود: هر انسانی یک زندگی خصوصی دارد؛ چه آقای دکتر نجفی و چه هر شخصیت دیگری؛ درست نیست با کسی که واقعا اینقدر برای کشور و نظام زحمت کشیده است، اینطور رفتار کنند؛ با تمسخر صحبت کنند که ایشان چرا ازدواج کرده است.

خانم جدید آقای نجفی ادامه می دهد: یک عده می گویند اینها طلاق می گیرند و اختلاف سنی دارند، این حرف ها چیست؟ این سخنان را می گویند  تا به زعم خود برای تخریب دکتر نجفی نظرها را جلب کنند، متاسفانه به من تهمت زدند که من زن صیغه ای دکتر نجفی هستم در حالیکه من عقدنامه دارم و حتی اگر صیغه هم باشد هیچ مشکلی نداشت.

وی با اشاره به نحوه ازدواجش با دکتر نجفی تاکید کرد: آقای دکتر نجفی از من خیلی محترمانه خواستگاری کردند و من هم بعد از مشورت با خانواده به ایشان جواب مثبت دادم، این زندگی سر گرفته است، دلیلی ندارد که عده ای دنبال حواشی باشند؛ هر موضوع و مسئله ای پیش بیاید با مدرک و سند از آقای دکتر نجفی در رسانه ها اعلام می کنم؛ ما اردیبهشت 97 با هم ازدواج کردیم و متاسفانه بر اساس عکس زناشویی ما گفته اند چون رابطه نامشروع داشته با او ازدواج کرده است. تهمت زننده ها را به خدا واگذار می‌کنیم.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: واقعا اگر مردم منتظر اتفاقی هستند؛ هر مسئله ای از طرف آقای نجفی به عنوان خلاف باشد، من در رسانه ها اعلام می‌کنم.

پس از انتشار صحبت های او در فضای مجازی، فاطمه دانشور عضو سابق شورای شهر تهران به این مساله واکنش نشان داد و افزود: همان بهتر که نجفی استعفا کرد.

وی بیان کرد: من با اثر این مصاحبه در حوزه سیاست و ... کاری ندارم؛ این مصاحبه بسیار بی باکانه به قبح زدایی از ازدواج مجدد و چند همسری پرداخته است؛ امری که هر چند از نظر شرع و قانون پذیرفته است اما طرح این گونه اش در رسانه ها به هیچ وجه پذیرفته نیست و گویی ما در ایران می خواهیم همچون کشورهای حاشیه خلیج فارس باشیم!

دانشور گفت: متاسفانه این مصاحبه هرچند در دفاع از ازدواج رسمی و قانونی خانم و آقای نجفی در رسانه های اجتماعی منعکس شده و دفاع از این پیوند حق ایشان است؛ اما ظاهراً خانم نجفی دو نکته را فراموش کرده اند:

اول؛ یادشان رفته که به ترویج تعدد زوجات و قبح زدایی از آن پرداخته اند که در فرهنگ حاکم بر جامعه ما علی رغم عدم اشکال شرعی و قانونی، چندان پذیرفته نیست.

دوم؛ از تکریم و یاد کردن از همسر اول دکتر نجفی غافل شده اند و ظاهراً می خواهند خانه خوشبختی شان را که حقشان هست بر روی ویرانه های زندگی زنی دیگر از جنس خودشان بسازند و این عین بی اخلاقی است.

ماجرای کشته شدن میترا نجفی

شهریاری سرپرست دادسرای امور تهران ، از قتل همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران به اسم میترا نجفی خبر داد.

براساس اطلاعات موجود همسر نجفی که زن جوانی بود در خانه مسکونی خود در منطقه سعادت آباد به قتل رسیده است.

شهریاری درباره آلت قتاله گفت: این زن جوان به علت اصابت گلوله در خانه‌اش به قتل رسیده است.

واکنش نجفی به قتل همسرش

 شهردار سابق تهران درخصوص قتل همسرش گفت: این پرونده در حال بررسی است.

وی در خصوص اینکه آیا ایشان با فرد یا افرادی درگیری داشته است یا شما به فردی مظنون هستید، گفت: اجازه بدهید تحقیقات انجام شود.

شهردار سابق تهران درخصوص اینکه شما آخرین بار چه زمانی همسرتان را دیدید گفت: من الان مشغول کاری هستم و نمی‌توانم صحبت کنم.

آخرین وضعیت پرونده قتل همسر دوم شهردار اسبق تهران

غلامحسین اسماعیلی در مورد وضعیت پرونده قتل همسر دوم شهردار اسبق تهران گفت: بازپرس ویژه قتل در صحنه وقوع قتل حاضر شده و اطلاعات و مستندات این حادثه در حال جمع‌آوری است. 

وی ادامه داد: اکیپ‌های مربوط به کشف جرم و پزشکی قانونی به همراه پلیس آگاهی مستندات این حادثه را جمع‌آوری می‌کنند.  

براساس آخرین جزئیات این پرونده که از سوی پلیس آگاهی اعلام شده، میترا استاد، همسر دوم محمد علی نجفی؛ شهردار اسبق تهران در یک برج به قتل رسید.

ساعت 12:30 دقیقه امروز 7 خرداد، وقوع این قتل به پلیس 110 اعلام شد.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این قتل در طبقه هفتم برج معروف (د) واقع در بلوار خوردین سعادت‌آباد به‌وقوع پیوسته و جسد مقتول در اتاق‌ خواب و در حالیکه به ضرب گلوله به قتل رسیده، کشف شده است.

هم‌اکنون مقامات انتظامی و قضایی در صحنه جرم حضور دارند و تحقیقات درباره این پرونده ادامه دارد.

به گفته شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی، میترا استاد با چند گلوله که یکی از آنها به قلب او خورده، به قتل رسیده است.

نجفی بازداشت شد/اعتراف به قتل همسر

شهریاری سرپرست دادسرای امور جنایی تهران در خصوص آخرین اخبار مربوط به جنایت خانوادگی امروز در منطقه سعادت آباد تهران گفت: لحظاتی قبل محمد علی نجفی به پلیس آگاهی تهران مراجعه کرده و خود را تسلیم مأموران کرد.

وی گفت: نجفی با اعتراف به قتل همسرش انگیزه خود را از ارتکاب جنایت، اختلافات خانوادگی مطرح کرده است.

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: دست‌نوشته‌ای از جانب نجفی کشف شده است که در آن به ارتکاب جنایت و همچنین علت و انگیزه خود اعتراف کرده است.

همچنین رئیس پلیس آگهی تهران در این خصوص گفت:دقایقی پیش محمدعلی نجفی شهردار پیشین تهران به اتهام قتل همسر دومش میترا استاد در منطقه خیابان وحدت اسلامی دستگیر شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون این فرد تحت بازجویی قرار دارد، این فرد در اظهارات خود مدعی شده بود که قصد داشته تا خود را به پلیس آگهی معرفی کند و شاید به همین دلیل به محدوده خیابان وحدت اسلامی آمده بود که دستگیر شده است. 

اولین تصاویر از حضور نجفی در آگاهی/ فیلم

محمدعلی نجفی با اعتراف قتل همسر دومش خود را به مراجع قضایی و پلیس معرفی کرد.

اسلحه‌ای که نجفی با آن همسرش دومش را به قتل رساند/ فیلم

اسلحه‌ای که نجفی شهردار اسبق با آن به همسر دومش شلیک کرد.

اولین مصاحبه با نجفی پس از قتل همسرش/ فیلم

محمدعلی نجفی با اعتراف قتل همسر دومش خود را به مراجع قضایی و پلیس معرفی کرد.

نجفی در نخستین مصاحبه پس از قتل همسرش:می‌خواستم بترسانمش اما اسلحه آماده شلیک بود

محمدعلی نجفی، شهردار اسبق تهران در نخستین مصاحبه پس از قتل همسرش میترا استاد اظهار کرد: امروز که دعواهای دو سه روز اخیر بالا گرفت من مقداری عصبانی شدم.

شایعه ایست قلبی شهردار اسبق تهران تکذیب شد

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر ایست قلبی شهردار اسبق تهران را تکذیب کرد.

میترا استاد چرا به قتل رسید؟+ سند

همسر دوم محمدعلی نجفی در حالی روز گذشته به دست همسرش به قتل رسید که طبق گفته‌های قاتل، قصد افشای اسرار زندگی شهردار اسبق تهران را داشت.

آخرین جزئیات پرونده قتل میترا استاد همسر دوم نجفی

رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، گفت: محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران که روز گذشته همسر دومش را به قتل رساند، به دادسر رفت.

کشف موبایل میترا استاد در خانه ای دیگر

در صحنه جنایت گوشی تلفن همراه مقتوله پیدا نشد که احتمال این وجود داشت که نجفی هنگام خروج از محل جنایت گوشی را همراه خود برده باشد؛ ولی بعد از مراجعه ماموران به خانه دیگر که قصد بازداشت نجفی را داشتند با گوشی‌های میترا استاد در آن خانه مواجه شدند.

اولین تصاویر نجفی در دادسرای جنایی

اولین عکس های نجفی در دادسرای جنایی در حال پاسخگویی به علل قتل همسرش میترا استاد را مشاهده می‌کنید.

انگیزه نجفی برای قتل مشخص شد

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران گفت: براساس سخنان نجفی و اظهاراتش مشخص شد انگیزه وی از ارتکاب جنایت دعوای زن و شوهری بوده است.

دفاع دختر نجفی از پدرش در پرونده قتل

دختر نجفی می گوید میترا استاد خیانت نکرده اما پدرم را مرتب تهدید می کرد خیانت می کند و همین باعث شده بود پدرم در تنگنا قرار گیرد.

واکنش پلیس به شائبه تکریم نجفی در پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به شائبه تکریم نجفی در پلیس آگاهی ،گفت: ما استثنا قائل نشدیم و طبق معمول قاتل که خود معترف بود را پذیرفتیم و بعد از صحبت اولیه بلافاصله به بازداشتگاه منتقل شد.

نجفی مجوز حمل سلاح نداشت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: محمدعلی نجفی از سال ۹۴ مجوز حمل سلاح نداشته است.