به گزارش افکار نیوز ،دكتر محمدعلي ماپار در گفتوگو با ايسنا منطقه خوزستان، اظهار كرد: مواد شوينده، قليايي و يا اسيدي هستند و تماس طولانيمدت با اين مواد شيميايي ميتواند موجب تحريك پوست و بروز اگزما شود به همين دليل به زنان خانهدار توصيه ميشود تا حد امكان از تماس مستقيم دستها با اين مواد پيشگيري كنند.

وی افزود: برای پیشگیری از تماس مستقیم پوست دست با مواد شوینده استفاده از دستکش‌ توصیه می‌شود. البته برخی خانم‌ها به جنس دستکش‌ هم حساسیت دارند و در صورت استفاده به اگزما مبتلا می‌شوند. برای پیشگیری از این مشکل می‌توان همراه دستکش پلاستیکی از دستکش نخی هم استفاده کرد.

ماپار تصریح کرد: اگزمای پوستی معمولا به صورت التهاب، سوختگی، قرمزی، خشکی، پوسته‌ پوسته شدن، تاول‌های پوستی و خارش ظاهر می‌شود. در چنین شرایطی استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده و پماد بتامتازون می‌تواند موثر باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌ شاپور اهواز با بیان این ‌که برخی مواقع هنگام حمل وسایل ممکن است پوست آسیب ببیند، خاطرنشان کرد: استفاده از دستکش‌های ضخیم هنگام حمل وسایل سنگین و تیز می‌تواند مانع بروز آسیب پوستی شود. همچنین برخی مواقع به دلیل تماس بیش از حد با آب، پوست دست خشک می‌شود. در چنین شرایطی استفاده از دستکش و کرم‌های مرطوب‌ کننده مفید است.

این متخصص پوست اظهار کرد: زنان خانه‌دار هنگام خانه ‌تکانی باید توجه داشته باشند که برخی مواقع حشراتی در انباری‌ها رشد می‌کنند و هنگام جابه‌جایی وسایل این حشرات به پوست دست آسیب می‌رسانند. برای پیشگیری از این آسیب هم استفاده از پوشش کامل هنگام خانه‌تکانی توصیه می‌شود.