به گزارش افکارنیوز به نقل ازايسنا، دولت اسپانيا قصد دارد با مرمت يكي از خطرناكترين جادههاي جهان كه قدمتي بيش از يك قرن دارد، آن را به جاذبهي جديد گردشگري اين كشور تبديل كند.


به گزارش ورلد توریسم، این جاده‌ی خطرناک که «راه پادشاه» نام دارد، یک راه پله‌ای بر روی صخره و کوه است که در نزدیکی یک تنگه در در حومه‌ی شهر «مالاگا» واقع شده است.



در سال ۱۹۰۱ کارگرانی که مشغول ساخت یک نیروگاه‌ بودند، مجبور بودند که بین دو طرف تنگه رفت‌ و آمد کنند که همین دشواری موجب شد «راه پادشاه» در طول چهار سال ساخته شود.


این مسیر خطرناک تنها یک متر پهنا دارد و به دلیل ارتفاع آن از سطح زمین، یکی از خطرنا‌کترین جاده‌های جهان لقب گرفته است.


در این شرایط دولت اسپانیا قصد دارد این جاده‌ی تاریخی را که بخش‌هایی از آن طی سال‌ها از بین رفته و بعد از مرگ چند گردشگر عبور از آن ممنوع شده است را به جاذبه‌ی جدید گردشگری این کشور تبدیل کند.



اسپانیا با میزبانی ۵۷ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۱، رشد هشت درصدی گردشگری را نسبت به سال ۲۰۱۰ تجربه کرد.


این در حالیست که بخش قابل توجهی از گردشگران این کشور در سال ۲۰۱۰، گردشگرانی بوده‌اند که در سال‌های گذشته تعطیلات خود را در مصر، تونس و یا یونان سپری می‌کرده‌اند.


درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری در حدود ‌۱۱ درصد از تولید ناخالص داخلی اسپانیا را به خود اختصاص داده و بیشتر گردشگران این کشور از آلمان، فرانسه و انگلیس هستند.


اسپانیا در بین کشورهای عضو اتحادیه‌ی اروپا بیشترین شاغلان را در صنعت گردشگری داشته و به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری جهان هر ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر است، هم‌چنین هفت درصد از نیروی کار این کشور نیز در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.