سردار رحیمی: به هیچ وجه در بحث امنیت اخلاقی کوتاه نخواهیم آمد

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه این ملاقات مردمی در جمع خبرنگاران به مراجعه 550 نفر از شهروندان اشاره و اظهار داشت: بالغ بر 90 درصد درخواست‌های مردمی در حوزه امنیت اخلاقی و اجرای طرح ناظر بوده است. 

اخبار اجتماعی-فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام این مطلب که 70 درصد مراجعه‌کنندگان مرد و 30 درصد زن بوده‌اند به عملکرد پلیس در حوزه امنیت اخلاقی اشاره و تصریح کرد:  همان پلیسی که برای دستگیری سارقان،‌ مجرمان و بر هم زنندگان نظم و امنیت شب و روز نمی‌شناسند برای ایجاد نظم،‌ امنیت و انضباط اجتماعی و اخلاقی تلاش می‌کند چرا که امنیت ابعاد مختلفی دارد از جمله امنیت روانی،‌ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و اگر یک بخش از امنیت تامین نشود امنیت کل جامعه تکمیل نخواهد شد. 

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت با تاکید بر این مطلب که نگاه پلیس همه‌جانبه است و پلیس تهران با تمام توان کمترین وقوع سرقت در کشور و بالاترین میزان کشف جرم را داشته است، اعلام کرد: پلیس به هیچ و جه در بحث امنیت اجتماعی و اخلاقی کوتاه نخواهد آمد چرا که تکلیف و وظیفه پلیس است و پلیس به عنوان نماینده مردم و مجری قانون در عرصه امنیت اخلاقی جامعه وارد شده است. 

سردار رحیمی گفت: نگاه ما یکجانبه نیست و در همه ابعاد امنیتی جامعه برنامه داریم از جمله جرائم خشن و پیچیده و باندی تا امنیت اخلاقی و انضباط اجتماعی. 

وی ادامه داد: روسای پلیس‌های تخصصی هم اکنون در این ملاقات مردمی حضور دارند با کمال رأفت، رحمت و محبت با مردم برخورد می‌کنند. 

فرمانده انتظامی پایتخت خاطرنشان کرد: 10 درصد دیگر مشکلات مردم مربوط به پرونده‌هایی درخصوص اقدامات کلانتری‌ها، پلیس‌ آ‌گاهی، پلیس اماکن و دیگر پلیس‌‌های تخصصی بود که با کمال احترام و ادب با مراجعه‌کنندگان برخورد شد. 

وی گفت: قرار بود ملاقات مردمی در مرکز 197 برقرار شود اما با توجه به حجم مراجعات شهروندان مکان ملاقات به مرکز پلیس امنیت اخلاقی ارجاع شد.