به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ممکن است شما بدون برنامه ریزی کلی لوازم کاربردی و دکوراسیونی بخرید ولی خانه تان به جای زیباتر شدن تبدیل به نمایشگاه مبلمان شود. از طرف دیگر مطمئن باشید مدلی که برای چیدمان لوازم و اثاثیه فضاهای مختلف خانه تان انتخاب کرده اید بهترین و مناسب ترین چینش ممکن برای آن محیط نیست . شما می توانید بدون اضافه کردن وسیله جدید ، با جا به جایی همان لوازم موجود در محیط تنوع دلچسبی ایجاد کنید.

جابه جای های غول آسا

جا به جا کردن لوازم و اثاثیه دکوراسیونی در این فضاهای کوچک آپارتمانی کار راحتی نیست. ممکن است با دردسر بسیار زیادی لوازم مورد نظر را از این سمت اتاق به سمت دیگری منتقل کنیم ولی در نهایت دکوراسیون محیط بهتر نشود.

پلان اتاق را طراحی کنید

بهترین کار برای نظم دادن به امور مورد نظر در منزل داشتن یک طرح اولیه است. برخلاف تصور اولیه کشیدن نقشه اولیه اتاق کار خیلی سختی نیست. پس شما هم می توانید اول پلان فضای مورد نظرتان را بکشید و بعد به فکر جا به جا کردن لوازم بیفتید.



برای اتاق تان نقشه بکشید

حالا که متوجه شدید پلان چیست یک قلم، یک تکیه کاغذ و یک متر بردارید و اندازه اضلاع مختلف اتاق را اندازه گیری کرده و بر روی نقشه پیاده کنید. دقت کنید که به ازای هر یک متر بر روی نقشه باید یک سانتی متر بر روی نقشه رسم کنید و همچنین درها، پنجرها و فرورفتگی ها را نیز با دقت بر روی نقشه مشخص کنید. اگر این کار را بر روی یک کاغذ شطرنجی منتشر کنید کار شما بسیار راحت تر خواهد شد. دقت کنید که پلان دو نوع است. یکی پلان خام که مربوط به فضای کلی خانه شما است که در آن هیچ گونه اسباب و یا اثاثیه ای وجود ندارد و دیگری نقشه ای است که شما در آن وسایل مورد نظر خود را هم به آن اضافه کردید و یک نقشه کلی از منزل خود به همراه اسباب و اثاثیه دارید.

تهیه ماکت از اثاثیه

در این جا سعی کنید تا با همان مقیاس مورد نظر و بر روی یک تکیه کاغذ وسایل مورد نیاز خود را رسم کنید و سپس با یک قیچی آنها را بریده و به شکل ماکت درآورید. سپس این اشیاء کاغذی را بر روی نقشه قرار دهید و سعی کنید تا با جا به جا کردن این ماکت ها بر روی نقشه به چیدمان دلخواه خود برسید. فراموش نکنید که در این حالت شما در حال دیدن دکوراسیون منزل خود از بالا هستید که این امر کمک فراوانی به شما می کند.

با نقشه خرید کنید

سعی کنید تا برای سایر بخش های منزل و یا حتی اضافه کردن بخش هایی مثل بوفه از این روش استفاده کنید. حال با داشتن این نقشه و دانستن موقعیت صحیح هر وسیله می توانید خیلی راحتر داکوراسیون را تغییر داده و با به خرید وسایل جدید اقدام کنید. /