به گزارش افکار نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،تعدادی از مشاغل در سطح جهان هستند که در زمره شغل های پردرآمد محسوب میشوند اما برخی از انها بسیار سخت و خطرناک هم هستند.

صیادان خرچنگ:
شغل صیادان خرچنگ از جمله پرخطرترین ها در میان مشاغل به حساب مى آید. تنها چیزى که صیادان را در این راه استوار نگه مى دارد عشق به کار و توجه به میزان درآمد مالى در این حرفه است. طبق آمار میزان درآمد یک صیاد خرچنگ در طول ۸ هفته برابر است با ارزش ۹۵۰۰۰۰۰۰ تومان که مطمئناً مبلغ چشمگیرى براى این مدت کوتاه محسوب مى شود.

متخصصان بیمارى هاى معده و روده:
بیشترین مشکلى که انسان را تهدید مى کند بیمارى هاى مرتبط با نواحى معده و روده است که موجب مشکلات بزرگى در دستگاه گوارش مى شود. متخصصان این بیمارى یکى از پردرآمدترین قشرهاى دنیا محسوب مى شود. با توجه به اطلاعات درآمد یک متخصص بیمارى معده و روده در هر سال حدود ۵۱۲۰۵۰۰۰۰ تومان برآورد شده است.

متخصصان پا و مفاصل:
این شغل یکى از حرفه هایى است که در عین جذاب نبودن به افرادى که به دنبال کار پرمنفعت مى گردند پیشنهاد مى شود. زیرا میانگین درآمد این قشر حدود ۲۸۴۱۰۱۳۰۰ تومان گزارش شده است. البته این شغل تا حد زیادى سلیقه اى است.

حسابداران:
حسابدارى به عنوان شغلى ابتدایى شناخته مى شود. کار کردن در محیطى آرام و سر و کله زدن مداوم با آمار و ارقام تکرارى زیر نور یکنواخت شاید مورد پسند همه کس نباشد. اما براى آن دسته از افرادى که طالب محیطى آرام هستند این شغل مى تواند یکى از جذاب ترین ها محسوب شود. میانگین دریافتى در ابتداى کار براى یک حسابدار حدود ۷۷۹۰۰۰۰۰ تومان است که این رقم با بالا رفتن تجربه کارى مى تواند از ۳۸۰۰۰۰۰۰۰ تومان نیز عبور کند.

کمیسیونرها:
۹۰ درصد از افرادى که به دنبال موقعیت هاى شغلى مناسب هستند از انجام فعالیت هایى که حقوق دریافتى ثابتى نداشته باشد سر باز مى زنند. افرادى که ریسک پذیر هستند و در عین حال اعتماد به نفس و جسارت بالایى دارند پرداختن به این مشاغل را فرصت مناسبی می دانند برای بدست آوردن رفاه و امکانات رفاهى. موفق ترین این افراد مشاغلى در زمینه تبادلات ماشین، تولیدات الکترونیکى و یا سرمایه گذارى هاى بانکى انتخاب مى کنند و مى توانند به طور میانگین مبلغ ۱۹۰۰۰۰۰۰۰تومان یا بیشتر در هر سال به دست آورند.

کارمندان فناورى اطلاعات:
مجریان برنامه ها، اطلاعات، شبکه و تکنولوژى از جمله کارمندان پردرآمد جامعه محسوب مى شوند زیرا به نظر مى رسد که نه تنها نیاز جامعه به این قشر کمتر نمى شود بلکه هر روز بر میزان نیاز جوامع به چنین گروه هایى افزوده خواهد شد. علیرغم اینکه میانگین درآمد آنها ۱۹۶۴۰۰۰۰ تومان است اما بسیارى از افراد هیچ علاقه اى به سپرى کردن روز خود در یک اتاقک کسل کننده ندارند.

کارگران صنعتى:
باید در محیطى شلوغ فعالیت کنند که برقرارى ارتباطشان تنها از طریق حرکت و نشانه هاى دست امکان پذیر است. هواى تنفسى آنها پر از مواد سمى و شیمیایى و کارشان بسیار پرخطر است. این افراد با سپرى کردن ۱۲ ساعت از شبانه روز در مشاغل صنعتى حقوقى در حدود ۸۹۰۴۷۳۰۰ تومان دریافت مى کنند.

خلبانان سمپاش:
اکثر افرادى که مدرک خلبانى خود را مى گیرند قصد دارند به رؤیاى پرواز کردن انسان تحقق بخشند. اما این خلبانان حرفه اى متفاوت دارند. برخلاف آنهایى که همیشه در ارتفاع هستند این خلبانان باید ارتفاع خود را در فاصله اى نزدیک زمین و مزارع حفظ و با سمپاشى و آفت کشى به حفظ صنعت کشاورزى کمک کنند. میانگین درآمد این قشر در هر سال ۱۵۲۰۰۰۰۰۰ تومان برآورد شده است.

جمع کنندگان زباله:
اگرچه این حرفه وجهه اجتماعى جالبى ندارد اما مسلماً هر منطقه اى نیاز به چنین قشرى دارد. شاید جالب باشد اگر بدانید حقوق دریافتى این قشر چیزى حدود ۱۵۲۰۰۰۰۰۰ تومان در سال برآورده شده است. البته با توجه به محل زندگى نوسان دارند.

رانندگان کامیون:
این قشر از جمله افرادى هستند که بدون نیاز به تحصیلات دانشگاهى و تحمل مشکلات در گرفتن مدرک و یا حتى تعلیم دیدن مى توانند چیزى حدود ۸۲۰۸۰۰۰۰ تومان در سال درآمد داشته باشند که البته این مبلغ با کسب تجربه بیشتر و ثبت سوابق کارى موفق مى تواند از مرز ۱۶۱۵۰۰۰۰۰ تومان نیز عبور کند.

پاک کنندگان صحنه جنایت:
کسانى که روحیه هیجانى و جستجوگرى دارند از پس چنین شرایطى برخواهند آمد بعد از هر حادثه اى به گروهى با کشیدن خطوط به دور مقتول، محدوده جنایت را مشخص کرده و پس از آن آلودگى ها و خون را از صحنه پاک کنند. این کار سخت و طاقت فرسا روحیه متناسب با شرایط را مى طلبد.. حقوق دریافتى این قشر به طور میانگین۹۵۷۶۰۰۰۰ تومان برآورد شده است.

بازرسان چاه ها:
ماهیت غیرمطلوب این حرفه هیچ نیازى به توصیف و توضیح ندارد. محیط کار آنها سراسر تاریکى، رطوبت، پر از موش و سوسک است. آنها باید در چنین محیطى به تعمیر مسیرهاى زیرگذر و لوله هاى شکسته بپردازند. اگرچه حقوق دریافتى آنها در ابتداى کار ۶۶۴۲۴۰۰۰تومان است اما با کسب تجربه به ۱۱۵۹۰۰۰۰۰تومان نیزخواهد رسید.

تعمیرکاران:
زندگى تعميركاران هميشه پر از جنب و جوش است. آنها بايد هر لحظه منتظر اتفاقى باشند كه در جايى باعث خرابى مى شود. ميانگين حقوق سالانه اين قشر كه در آفتاب سوزان و سرماى شديد بايد فعاليت خود را به اتمام برسانند از ۹۴۰۸۲۳۰۰ تومان آغاز شده و با توجه به تجربه كارى و نوع كارشان افزايش خواهد يافت.