احمدی نژاد ۴ نشان ملی اعطا کرد

به گزارش ایسنا،اعطاي نشان ملي به اين شخصيتها، عصر سه شنبه همزمان با مراسم اعطاي جايزه علامه طباطبايي بنياد ملي نخبگان به اساتيد و محققان برجسته كشور در سالن شهيد بهشتي نهاد رياست جمهوري انجام شد.

در این مراسم به آیت‌الله سیدعلی اکبر قریشی به پاس صرف بیش از ۵۰ سال از عمر خود در تدریس و تفسیر قرآن و تالیف کتب متعدد در حوزه دین، نشان درجه یک پژوهش از سوی رییس جمهور اعطا شد.

آیت‌الله قریشی در سال ۱۳۰۷ در شهر بناب دیده به جهان گشود و تحصیلات مقدماتی خود را محضر پدر بزرگوارش در حوزه‌ علمیه‌ بناب طی کرده و پس از آن به قم عزیمت کرد.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی عهده‌دار مسوولیت‌های مختلفی از جمله عضویت در مجلس خبرگان رهبری، مسوولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ارومیه و نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی بود.

آیت‌الله قریشی بیش از پنجاه سال از عمر شریف خود را صرف تدریس، تفسیر قرآن کریم و تالیف کتب مختلف در حوزه‌ی دین کرد که بسیاری از آنها از کتب مرجع به شمار می‌آید که از میان آنها می‌توان به قاموس قرآن در هفت جلد، تفسیر الحسن الحدیثدر دوازده جلد و معجم صحیفه سجادیه اشاره کرد.

دکتر اسماعیل یزدی، متخصص آسیب‌شناسی و جراحی دهان، فک و صورت هم به پاس حدود پنج دهه تلاش علمی موفق به دریافت نشان درجه یک دانش شد.

دکتر یزدی که در سال ۱۳۱۰ در قزوین دیده به جهان گشوده در حال حاضر مسوولیت معاونت پژوهشی و ریاست گروه علوم دندانپزشکی فرهنگستان علوم پزشکی را عهده‌دار است.

استاد در کنار پنج دهه عضویت در هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و تربیت دانش‌پژوهان متعدد به راه‌اندازی رشته‌های تخصصی مختلفی مبادرت کرده‌ است.

در این مراسم همچنین، نشان درجه یک فرهنگ و هنر به پاس بیش از ۳۰ سال تلاش برای تعالی هنر از سوی رییس جمهور به استاد عبدالمجید کیانی هندی اعطا شد.

وی که در سال ۱۳۲۰ در تهران متولد شد تحصیلات خود را با موفقیت تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته موسیقی ادامه داد.

کیانی هندی، پژوهشگر برجسته موسیقی که از سال ۱۳۷۹ رییس گروه موسیقی فرهنگستان هنر است بیش از ۳۰ سال سابقه تدریس دانشگاهی و تالیف کتب مختلف را در کارنامه خود دارد.

دکتر عادل آذر هم به پاس خدمات علمی و پژوهشی خود موفق به دریافت نشان درجه ۲ پژوهش شد.

وی در سال ۱۳۴۵ در شهر دهلران دیده به جهان گشود و مقاطع مختلف تحصیلی را تا مقطع دکتری مدیریت صنعتی با موفقیت طی کرد.

عادل آذر با تالیف ۱۵ جلد کتاب در حوزه‌ علم مدیریت و انجام ۳۷ طرح تحقیقاتی و ارائه ۱۷۰ مقاله علمی در مجلات داخلی و خارجی و همایش‌های ملی و بین‌المللی به عنوان پژوهش‌گر رشته مدیریت در کشور بارها مورد تقدیر قرار گرفته است.

کسب عنوان استاد نمونه و پژوهشگر برتر دانشگاه تربیت مدرس و استاد راهنمای برگزیده کشور با راهنمایی ۷۱ رساله دکتری از جمله افتخارات دکتر عادل آذر است که هم اکنون ریاست مرکز آمار ایران را بر عهده دارد.