فوابد باورنکردنی این میوه جادویی را بشناسید

گروه اجتماعی-  آناناس یا کاجدیس نوعی میوه است که ریشه آن از جنوب برزیل و پاراگوئه است. بزرگی آن ۱–۱٫۵ متر و بزرگی برجستگی روی آن تا ۳۰–۱۰۰ سانتیمتر است. این میوه نوعی میوه چندگانه است که در علم باغبانی به آن سینکارپ گفته می شود.

به گزارش افکارنیوز، آناناس یک میوه استوایی است که در هر فروشگاهی در دسترس است. کولمبوس بعد از سفر به آمریکای جنوبی، آناناس را به اروپا برد و آناناس به عنوان میوه ای عجیب و غریب شناخته می شد، و تنها در ضیافت های مجلل سرو می شد.

در آمریکای مرکزی و جنوبی، آناناس نه تنها برای طعم شیرینش ارزشمند است، بلکه برای قرن ها از آن برای درمان مشکلات هاضمه و التهابی استفاده می شود.

ترکیب شیمیایی

میوه رسیده آناناس حاوی مواد زیر است: ویتامین A، ویتامین C، ویتامین‌های گروه B، کلسیم، فسفر، آهن، اسید سیتریک، اسید مالیک، به‌علاوه میوه خام و رسیده آناناس حاوی یک آنزیم پروتئولیتیک بنام بروملین یا بروملائین است که اولین مرتبه در سال ۱۹۸۱ از آن استخراج شده و در در پایین ساقه آن نیز فراوان است.

کاربرد دارویی آناناس

بروملائین که از میوه آناناس به دست می‌آورند برای درمان بیماری‌های زیر مصرف می‌شود: بعنوان ضد آماس پس از اعمال جراحی دندان، جراحی زنان، جراحی عمومی، برای درمان کوفتگی‌ها، خونمردگی‌ها و زخم‌ های بعد از تصادفات، آبسه‌ها بکار می‌رود.

بیشتر بخوانید:

کاهو گیاهی برای بارداری

میوه ای جادویی که سلامتی شما را تضمین می کند

اسفناج، گیاهی سمّی؛ قاتل کودکان و نوزادان

 

برای آناناس فواید بسیار زیادی ذکر شده است که در ادامه به برخی از آنان می پردازیم:

ضد انگلی قوی و تصفیه کننده ای بی نظیر

نوشیدن آب آناناس ضد انگل است و از قدیم برای درمان بیماری های انگلی مورد استفاده قرار می گرفته است. آب این میوه پرخاصیت علاوه بر خونساز بودنش، به پاکی و تصفیه خون نیز کمک می کند.

تب بیمار را به آسانی پایین بیاورید

برگ آناناس را بجوشانید و از آب جوشانده آن برای پایین آوردن تب بیمار استفاده کنید.

راحت تر وضع حمل کنید

برگ آن را در مقداری آب خیس کنید و از آب خیسانده آن برایتسهیل وضع حمل بهره بگیرید.

با کمردرد خداحافظی کنید

برگ آناناس را بکوبید و با نمک مخلوط کنید روى کمر مالش دهید تا از شر دردهای این ناحیه راحت شوید.

پیشگیری و مقابله با سرطان

بروملین موجود در آناناس به بدن کمک می‌کند تا تمام‌قد در برابر سلول‌های سرطانی بایستد.

حفظ سلامت قلب

آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند موجود در آناناس به پایین آمدن سطح کلسترول بدن کمک می‌کنند، و در نتیجه از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کنند.

درمان سینوزیت

بروملین موجود در آناناس قادر است که ترشحات بینی، سینوزیت یا برونشیت را روان کرده و باعث دفع آن‌ها شود.

آب آناناس برای مقابله با سرفه

آب آناناس ممکن است به درمان سرفه پایدار، زمانی که دلیل این شرایط یک بیماری جدی مانند سینه پهلو نیست، کمک کند. برای مقابله با سرفه خفیف استفاده از آب آناناس ممکن است ایده خوبی باشد. مواد مغذی کلیدی در آب آناناس وجود دارند که ممکن است به تسکین علائم سرماخوردگی و سرفه کمک کنند.