بعدازسفر با این ترن هوایی، خواهید مرد + عکس

بر اساس طرح ارائه شده برای ترن هوایی هراسناک اوتانازی با نام Madcap، جان یک انسان پس از سفر با این ترن، با رضایت او گرفته میشود! تریولیوناس اوربوناس از رویال کالج هنر لندن، این مفهوم را برای ارائه یک مجموعه تجربیات از شادی تا هیجان و ترس و در نهایت بیهوشی مسافران طراحی کرده است.
شبیه‌سازی چهره‌های مسافران از هوشیاری تا خواب‌آلودگی و سرانجام مرگ درپی کمبود اکسیژن در مغز طی سواری در ترن مسافر در زمان حرکت در سرعت ۱۰۰ متر در ثانیه در اثر فقدان اکسیژن در مغز خواهد مرد.
اوربوناس از زمان کودکی در حوزه پارکهای شهربازی شرکت داشته و خود را معمار و مهندسی که کارش هنری و فلسفی است، می‌داند.
وی این سفر مرگبار را حاصل پیوند تحقیقات پیشرفته میان‌رشته‌ای در پزشکی فضایی، مهندسی مکانیک، فناوری‌های مواد و گرانش، خوانده است.
طراحی اوربوناس از سخنان جان آلن، رئیس سابق شرکت ترن سازی Toboggan فیلادلفیا الهام گرفته که یکبار گفته بود: ترن هوایی غایی، زمانی ساخته شده که ۲۴ مسافر را سوار کرده و در بازگشت همه مرده باشند!
این مفهوم سورئالیستی با انتقاد یک سازمان مبارزه با اوتانازی روبه‌رو شده که این مفهوم را برخوردار از کاربری‌هایی برای سوء‌استفاده خطاب کرده است.
این سازمان تاکید کرده که نمی‌توان زندگی یک انسان را به بهانه خوشی از او گرفت و با این شیوه، آخر احساسات مسافر احتمالا سرگیجه و وحشت طاقت‌فرسا خواهد بود..
منبع: ایسنا