به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در اولين حادثه چهارشنبه سوري، فردي در منزل خود در حالي که مشغول ساخت مواد منفجره بود دچار حادثه شد و دو انگشت دست چپ خود را از دست داد كه تکنسين هاي اورژانس۱۱۵ تهران پس از رسيدن و انجام اقدامات اوليه پزشکي مصدوم را به همراه انگشتان قطع شده به بيمارستان امام خميني(ره) انتقال دادند.

معاون آموزش اورژانس کشور با اعلام این خبر، توصیه هایی را برای کمک به مصدومین قبل از رسیدن نیروهای امدادی، ‌ ارائه داد.
فرهاد رضوانی معاون آموزش اورژانس کشور گفت: در مواجهه با فردی که لباسش آتش گرفته باید ابتدا لباس را خاموش کرده و آن ها را از بدن بیمار خارج کرده و قسمت هایی از لباس را که به تن مصدوم چسبیده قیچی کنند.
وی افزود: بهتر است ساعت، ‌ گردنبند، دستبند، ‌ انگشتر، ‌ کمربند و کفش های مصدوم را در آورده و ناحیه سوخته را با آب سرد شست و شو دهند و بدین طریق آن را خنک کنند.
دکتر رضوانی تأکید کرد: در صورت آسیب به چشم و یا پلک ها باید از مالیدن آن ها خودداری کرده و با استفاده از یک لیوان یا مقوائی که به شکل مخروط درآورده اند، چشم مصدوم را بپوشانند.
وی تصریح کرد: نیازی به گذاشتن دستمال، ‌ پنبه و یا گاز روی چشم نیست و توصیه می شود در صورت وجود جسم خارجی از دستکاری آن بپرهیزند همچنین چشم ها را شستشو ندهند زیرا فشار آب ممکن است، آسیب بیشتری به چشم وارد کند.
معاون آموزش اورژانس خاطرنشان كرد: پس از برخورد با مصدوم و انجام كمك هاي اوليه بايد با ۱۲۵ تماس گرفته و توصيه مي شود قبل از رسيدن نيروهاي امدادي، مواد غذائي و داروهاي مسكن مصرف نكنند زيرا در صورت نياز به عمل جراحي، خوردن و آشاميدن انجام عمل را به تعويق مي اندازد.